Tekniker Brand- och säkerhetslösningar
Siemens AB / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Helsingborg,
Bräcke,
Malmö,
Halmstad,
Kristianstad eller i
hela Sverige Siemens söker tekniker inom brand- och säkerhetslösningar till vårt kontor i Helsingborg. Ditt arbetsområde är Helsingborg och kringliggande kommuner. Vi söker dig som har erfarenhet från el, teknik eller data och som vill arbeta med säkerhetslösningar för våra kunder
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Inom Siemens Building Technologies arbetar vi med bland mycket annat driftsättning, service och underhåll på brand- och säkerhetsanläggningar. De produktgrupper vi arbetar med är brandlarm, utrymningslarm, inbrottslarm, passerkontroll, CCTV och överordnade system.
• Som tekniker kommer du att ansvara för att utföra service av brand- och säkerhetssystem hos våra kunder i regionen. Detta omfattar planerat servicearbete, akutservice samt förbättringsåtgärder och modifieringar på våra kunders anläggningar.
• Arbetsuppgifterna innebär även driftsättning av nya brandlarm och säkerhetsanläggningar. Du kommer att utföra programmering, driftsättning och provning av nya anläggningar samt att utföra utökningar inom teknikområdet.
• I ditt ansvar ligger även att upprätta dokumentation av system och att genomföra handhavandeutbildning för kunder.
• Som tekniker kommer du att bygga en nära relation till våra kunder och kommer aktivt att arbeta tillsammans med våra kunder för att säkerställa högt ställda krav på säkerhet efterlevs och utvecklas.
• Du har ett stort ansvar för att vårda och hantera kundrelationer och är lyhörd för kundens behov. Som servicetekniker hos oss initiativ, idéer och nya tekniska lösningar till kunden, som är ditt självklara fokus.
• Du har stora möjligheter att själv påverka ditt arbete och ditt resultat då du får både ansvar och frihet att arbeta självständigt.
Vad krävs av mig?
• Vi tror att en lämplig bakgrund är en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå och ett tekniskt intresse. Om du har utbildning inom eller erfarenhet av riskhantering är det ett plus.
• Lämplig arbetslivserfarenhet kan vara inom el, teknik eller IT/data och det är en fördel om du jobbat med brand och/eller säkerhetsteknik tidigare.
• Som person är du ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Du har en utvecklad känsla för kundens behov och hur man kan utveckla affärsrelationen till fördel för båda parter. Vidare kan du arbeta självständigt samt är en problemlösare med god marknadskännedom. Dina personliga egenskaper kommer att väga tungt vid urvalet.
• Körkort är ett krav i tjänsten likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska.
• Vi ser gärna att du har goda IT-kunskaper, kunskaper inom nätverk samt programmering är ett plus.
• Tjänsten innebär dagliga resor till våra kunder inom Helsingborg och nordvästra Skåne men kan också omfatta resor inom södra Sverige.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan på siemens.se/jobb så snart du har möjlighet så vi gör löpande urval, dock senast den 22 februari, 2015. Kontakta gärna rekryterande chef Ulrich Laursen om du vill veta mer om tjänsten 042-490 71 56. Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Erik Dahlberg, HR, 08-728 13 52.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till:
facket.se@siemens.comPubliceringsdatum2015-02-05KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 192397
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 2155427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.