Technical Support to Sergel

Sergel Kredittjänster AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Technical Support to Sergel" (publicerad 2020-04-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sergel Kredittjänster AB i Stockholm, Gotland, Skellefteå eller i hela Sverige

"Creating opportunities for people and businesses"
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer.

Publiceringsdatum
2020-04-06

Dina arbetsuppgifter
Som Technical Support kommer du att tillhöra vår avdelning Sergel Connect som fokuserar på försäljning av sms-, betal- och meddelandetjänster. Området har en hög tillväxttakt och siktet är inställt på ytterligare tillväxt genom affärsutveckling och geografisk expansion.
I rollen kommer du att stödja säljorganisationen i tekniska frågor för samtliga tjänster inom Sergel Connect. Ditt dagliga arbete innebär B2B support där du ska prioritera och lösa inkommande ärenden samt att stötta i affärsdialoger med potentiella kunder. På sikt kommer du även att bli mer involverad i integrationer mot kunder. Utöver en tät kontakt med kunder har du en löpande dialog med leverantörer och operatörer för att hela tiden säkerställa en så kvalitativ IT-leverans som möjligt.

Vem söker vi?
Vi söker någon med en teknisk bakgrund som har lätt för att lära och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du ska känna dig bekväm med att driva den tekniska dialogen mot både kunder och internt. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt behöver ändra ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter. Du ska ha förmågan att arbeta självständigt, strukturera och organisera upp ditt arbete samtidigt som du kan samarbeta med andra snarare än konkurrera. Du har modet att uttrycka dina tankar och idéer samtidigt som du är in lyssnande mot andra i din omgivning.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av teknisk support där du haft kontakt med kunder på telefon eller on-site
• Kunskap och intresse för webbaserad teknik
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Meriterande
• Kunskap och intresse inom programmering och systemintegration
• Eftergymnasial studieerfarenhet/yrkeserfarenhet av relevant teknisk inriktning

Övrig information
Start omgående
Tillsvidareanställning

Känner du igen dig? Ansök nu!
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Sergels Talent Specialist anna.hedin@sergel.com. Vi ser fram emot att höra från dig!

Nästa steg efter inskickad ansökan
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Sergel Kredittjänster valt att jobba med arbetspsykologiska tester i våra urvalsprocesser. Vi använder tester som en del i rekryteringen för att vi vet att verktyg som MAP och Matrigma gör urvalsprocesser mer träffsäkrare och rättvisare för de som söker den utlyste tjänsten. Alla personer bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att inte förfördela någon och enbart bedöma det som är relevant.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sergel Kredittjänster AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143621".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sergel Kredittjänster AB (org.nr 556264-8310)

Arbetsplats
Sergel Kredittjänster

Jobbnummer
5181681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sergel Kredittjänster AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sergel Kredittjänster AB: