Technical Support Representative
Haulotte Scandinavia AB / Maskiningenjörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskiningenjörsjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Haulotte Scandinavia AB i Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Ängelholm,
Klippan eller i
hela Sverige Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group. Haulotte Group är Europas ledande tillverkare av självgående arbetsplattformar. Av eftermarknadstjänsterna har Haulotte Group skapat ett eget varumärke, Haulotte Services, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service & underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.
Haulotte Group har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike med fabriker i Frankrike, Spanien, Rumänien och Ungern. Det svenska kontoret är beläget i nya fräscha lokaler Mölndal där även verkstad och reservdelslager finns. Där arbetar idag 16 personer.
Koncernspråket är Engelska. Du kommer att arbeta i en internationell, flerspråkig och teknisk miljö. Kunderna finns i Skandinavien, Baltikum och Ryssland. Du rapporterar till vår Customer Support Area Manager.
Till kontoret i Mölndal söker vi en Technical Support Representative. Du kommer att samarbeta med minst en Innesäljare samt en Call Center Administrator & Co-ordinator i öppet kontorslandskap.
Som Technical Support Rep arbetar du huvudsakligen med teknisk support per telefon, e-post och fax mot våra kunder, försäljare, fabriker, egna samt inhyrda fälttekniker.
Exempel på arbetsuppgifter:
• teknisk stöd till egna och andras tekniker/mekaniker
• kartläggning, planering och uppföljning av servicebulletiner
• utvärdering och analys av garantiärenden
• daglig kontakt med fälttekniker, planering av verksamheten
• tekniskt stöd till kunder och försäljare
• informationsutbyte med fabriker och återförsäljare
• registrera och dokumentera information i affärssystemen och i Excel
• återkoppla och ge god service till kund
• marknadsföring av Haulotte Services tjänster och produkter
Teoretisk bakgrund
• Godkänd gymnasial utbildning
• El/Tele, Styr och Regler eller Fordonselektrisk utbildning
• Hydraulik-Mekanisk utbildning
Praktisk bakgrund
• Dokumenterad yrkeserfarenhet med fordonselektriska system, mobila hydraulsystem, batteridrivna fordon samt förbränningsmotordriven mobil utrustning
• Allmänteknisk läggning och god erfarenhet med praktisk-tekniska arbeten.
• Erfarenhet från grundläggande räkenskap och bokföring
• God erfarenhet med MS Office programmen, främst Excel.
Meriterande
• Praktisk och teoretisk yrkeserfarenhet med självgående arbetsplattformar
• Förarbevis för Självgående Arbetsplattformar
• Praktisk yrkeserfarenhet som fälttekniker/resande servicetekniker inom områdena ovan
Språk
• Skriva och tala svenska obehindrat
• Skriva och tala engelska obehindrat
• Goda kunskaper i Franska är mycket meriterande
• Goda kunskaper i ytterligare något språk (Finska, Ryska) är meriterande
Publiceringsdatum2008-04-02Dina personliga egenskaper• Beslutsam: Fattar snabba beslut och agerar trots begränsad information eller svåra omständigheter
• Strukturerad: Planerar arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
• Problemlösande förmåga: Analyserar och bryter ner problem, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Arbetar med komplexa frågor och löser komplicerade problem
• Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppsätt och driver sina processer vidare.
• Relationsskapande: Är utåtriktad och socialt aktiv, skapar kontakter och underhåller relationer. Samarbetar bra med övriga kollegor.
Resor i tjänsten, upp till 15%, med övernattning förekommer.
KörkortskravB
Anställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid
Arbetstid: 7-16, flextid 30 min/dag, regleras inom 14 dagar. Övertid kan förekomma periodvis.
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-20
Märk Din ansökan "Technical Support Representative"
KontaktSven Widfeldt, Customer Support Area Manager,
swidfeldt@haulotte.comFöretagHaulotte Scandinavia AB
AdressHaulotte Scandinavia AB
43153 MÖLNDAL
KontorsadressTalgegårdsgatan 12
MÖLNDAL
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7443290
Faxnummer: 031-7443299
Jobbnummer 181033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.