Technical Support Manager - ICA IT Services
ICA Gruppen AB / Chefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ICA Gruppen AB i Borås,
Västerås,
Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige ICA vidareutvecklar IT- supporten i Sverige och söker en chef att leda och få ihop supportteamen i Arlöv, Växjö, Helsingborg, Borås, Kungälv och Kallebäck. Vi söker dig som är van att leda och utveckla team som finns spridda över flera orter samt är redo att förnya och bygga upp en support i världsklass.
Dina främsta arbetsuppgifter
Ditt främsta uppdrag blir att utveckla och leda supportenheterna så att användarna inom koncernen får maximal nytta av de IT systemen de använder oavsett det jobbar inom logistik, kontor eller på vår inhouse reklambyrå. Det innebär att vår tekniska support ska vara väldigt framåtlutad och proaktiv.
I rollen ingår ett aktivt arbete i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga chefer. Avdelningens övergripande målsättning är att ge samtliga medarbetare inom ICA-koncernen bästa möjliga digitala arbetsverktyg samt ett användarstöd i världsklass.
I rollen ingår också att kunna analysera och återrapportera problem till produktägarna för att hjälpa till att bygga bort dessa. Då våra användare ofta har bråttom är det bra om du har lätt för att prioritera och se vad som behöver åtgärdas först och är lyhörd för användarens behov. Du blir gruppchef för ett 10-tal supporttekniker, både anställda och konsulter. De är spridda över södra och västra Sverige.
Vi ser att du har ett brinnande intresse för att hjälpa användarna och arbeta med att stötta och utveckla supportfunktionen som är en del av den digitala arbetsplatsen inom ICA. Då vi oftast ses som IT på ICA är det viktigt att vi på ett bra sätt tar med frågor som vi kanske inte kan svara på och representerar ICA 's IT-avdelningar mot våra användare.
Din Profil
Vi ser att du har erfarenhet av leda team som är spridda geografiskt, erfarenhet från utbildning och att effektivisera användandet av moderna applikationer för samarbete. Du förstår väl hur 1st lins, 2nd line och 3rd line support fungerar bäst tillsammans.
Publiceringsdatum2019-03-07Så ansöker duAnsök så snart som möjligt, dock senast 2019-04-06.
Vi gör löpande urval. Frågor om tjänsten svaras av Mats Wieweg 072-220 0655.
Placeringsort: Någon av våra orter Borås, Helsingborg, Kungälv, Resor ingår i tjänsten
Om ICA
IT Service levererar koncerngemensam IT till ICA koncernen. ICA Gruppen är ett är Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. Vi utvecklas som IT-organisation och driver bland annat projekt inom Automation, IoT, Big Data, säkerhet. Har du specialistkunskaper med bredd finns det möjligheter att vara med att utveckla och att utvecklas själv i våra projekt.
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-04
Ange följande referens när du ansöker: R0007226
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktICA Gruppen
noreplyhr@ica.seFöretagICA Gruppen AB
AdressICA Gruppen AB
50482
50482 1490
KontorsadressLagercrantz plats 3
Jobbnummer 4654703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.