Technical Service Business Partner till Roche

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-06-24

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Roche.

Om företaget
Roche är världens största forskande bioteknikföretag, med fokus på att föra vetenskapen framåt förbättrar vi människors liv. Vi utvecklar både läkemedel och diagnostik. Roche Diagnostics i Sverige (med bolagsnamnet Roche Diagnostics Scandinavia AB) arbetar med diagnostiska lösningar för hela hälso- och sjukvårdskedjan. Diagnostik möjliggör att bekräfta, utesluta och förebygga sjukdomar, att minska väntetider och sjukhusinläggningar, optimera resursanvändning och hitta rätt behandling för varje individ. Våra cirka 100 medarbetare verkar för ett friskt Sverige, där all kunskap tillämpas. Vi sitter i Solna i nya, fräscha lokaler.


Dina arbetsuppgifter
Syftet med rollen som Technical Service Business Partner är att säkerställa livscykeln av Roches instrument som finns hos deras kunder. Detta innebär att du har en variation av arbetsuppgifter kombinerat av orderhantering, logistik och tillhörande administration, alltid med ett affärsmässigt och kundorienterat fokus.

Din roll består av tre delar. Den första är att i en koordinerande roll tillsammans med projektledaren samordna så att installationen av nya instrument hos Roches kunder installeras och fullföljs på ett korrekt sätt. Detta görs genom att utifrån respektive projekt koordinera när installation av nya instrument ska göras hos kunderna så att installatörer och servicetekniker är på plats vid rätt tidpunkt. Den andra delen av rollen är att efter installation hos kund, kontrollera så att gällande serviceavtal följs i form av underhåll av serviceteknikerna så att Roches kunder kan använda instrumenten på ett korrekt sätt. Slutligen, så inkluderar även rollen dialog med serviceteknikerna kring reservdelsförsörjning så att dessa beställs och är levererade när de behövs bytas hos kunden. Utöver detta är en del av din roll att hantera tillhörande administration i SAP så att alla uppgifter kring fakturering, avtal och liknande är korrekt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• För att lyckas i rollen tror vi att du har någon av följande bakgrund:
o Arbetslivserfarenhet från en roll där du har fått kombinerad erfarenhet inom service, order, underhåll och leverans gentemot kund
o Arbetslivserfarenhet som controller, gärna i en roll från service - eller installationsbranschen.
• Goda kunskaper i SAP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper i SalesForce

För att lyckas i rollen är du noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och bibehålla en struktur. Du är uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Vidare har du en god social förmåga och är duktig på att bygga långsiktiga relationer. Därtill har du en positiv inställning och tycker om att ha många kontaktytor. Dina styrkor är att du är duktig på att lyssna på andras idéer och åsikter och på så sätt skapar du förtroende hos dina kunder och kollegor. Du motiveras av att agera problemlösande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Därtill strävar du efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan givna svar. Du förväntas i rollen att driva utvecklingsområden framåt då du har förmågan att se vad som behövs förändras. I din roll är du inte rädd för att tillsammans med övriga avdelningar såsom serviceorganisationen, ta ett ägandeskap för att ständigt förbättra processer och arbetssätt med kunden i fokus.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: medtech, koordinator, kundorder, controller, installation, life science, stockholm, heltid, administration, administratör

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5828823

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: