Technical Operations och 2nd Line Support till SkyResponse

Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Till vårt tech team i Luleå söker vi en Technical operations och 2nd line support som kommer att arbeta i framkant av teknologiutvecklingen, ha omfattande kundkontakter och arbeta för vår vision "Improving lives in a connected world".

Skyresponse är ett snabbväxande SaaS bolag med marknadsledande molnbaserade larm- och incidenthanteringstjänst för IoT. Våra kunder finns på den stora och snabbväxande marknaden för Connected Care inklusive äldrevård samt Personal Security. Systemet kan även användas för IoT tillämpningar inom andra områden, tex i smarta fastigheter och hem. Dessutom kan systemet användas som en lösning för larmcentraler.

Skyresponse har idag en stark position i Norden, främst i Sverige och Norge och har mer än 350 företag och organisationer som kunder. Systemet hanterar idag mer än 1,7 miljoner larm och avvikelseincidenter per månad. Bolaget har börjat sin internationella expansion i Norge, Finland och Danmark och i Storbritannien som första marknad utanför Norden.

Bolaget är idag relativt litet men snabbväxande och dubblerar omsättningen på årsbasis. Ägarna är en kapitalstark grupp investerare och affärsänglar som har en långsiktig syn på verksamheten och som bidrar med kompetens och ett stort nätverk av kontakter. Den långsiktiga ambitionen för bolaget är att vara ett ledande internationellt produktbolag för larm- och incidenthantering inom IoT.

Rollen som Technical operations och 2nd line support
Vi förstärker nu vårt DevOps team med ytterligare en Technical operations och 2nd line support för att vara proaktiva och säkerställa att verksamheten fungerar på ett strukturerat och planerat sätt i vår snabba tillväxt.

Ditt uppdrag är att bidra till att vi ligger steget före avseende driftsmiljö och prestanda så att vi kontinuerligt är redo för nya kundprojekt med bästa stabilitet och kvalificerad support.
I din roll ligger att föreslå nya tekniska lösningar för att öka graden av automatisering, ta in kostnadseffektiva driftslösningar och säkra stabiliteten i linje med vår vision och våra mål. Vi har ett nära samarbete med AWS och lyfts ofta fram av AWS som en avancerad användare av deras lösningar.

Du kommer också att vara del av 2nd line support, där du tar ett delat ansvar för driftövervakning i våra molnbaserade lösningar, avancerad felsökning i tex loggar och tekniskt stöd mot våra kanalpartners på detaljer i systemet. Du hjälper också kunder att utföra mer avancerade uppgifter så som tex importer av större mängd data. Du ger helt enkelt våra kunder och kanalpartners bästa tänkbara service och bemötande

Du blir del av vårt kvalificerade DevOps team och arbetar tätt tillsammans med utvecklare och andra tekniska specialister som alla drivs av ett högt engagemang för att skapa förutsättningar för att leverera produkter och tjänster i världsklass. Tjänsten ger dig stora möjligheter att utveckla din kompetens och lära dig mer om vad världens största bolag Amazon erbjuder av lösningar och verktyg i teknikens framkant. Du rapporterar till DevOps Manager.


Publiceringsdatum
2020-01-17

Profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom it-teknik och/eller några års erfarenhet av att arbeta med infrastruktur, drift, monitorering eller från kvalificerad teknisk support. Vi värdesätter erfarenhet av realtidslösningar med höga krav på tillförlitlighet. Du har lätt för att sätta dig in i nya tekniska områden och erfarenhet av molnlösningar, som är en del av vårt dna. Vi ser gärna att du förutom erfarenhet av molntjänstlösningar (som tex AWS, Azure eller Google Cloud) även har kunskaper i tekniker som Jenkins, GIT och Docker containers.

Som person är du proaktiv, strukturerad och driven, du förstår kostnadseffektivitet och stimuleras av att vara del av ett lag med stark motivation. Du gillar att prata med kunder och har en attityd av att göra det bästa för dem. Du är en lagspelare med mycket bra samarbetsförmåga och vilja att bidra där det behövs. Du behöver också ha god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska.

Får du energi av att skapa kundvärde och se företaget växa, och vill göra skillnad i en öppen, entreprenöriell kultur som bygger på personligt engagemang och tätt samarbete?

Välkommen till oss!

Tror du att du är rätt person för jobbet vill vi höra från dig på direkten! Vi håller kontinuerligt urval och intervjuer för tjänsten. StudentConsulting samarbetar i denna rekrytering med Skyresponse. Har du frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Mattias Meyer på e-mail mattias.meyer@studentconsulting.com eller 072-2367787.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)

Arbetsplats
StudentConsulting

Jobbnummer
5048306

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ):