Technical & Customer Support - Finnish speaking

Husqvarna AB / Kundservicejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Husqvarna AB i Jönköping, Ulricehamn, Värnamo, Skövde, Borås eller i hela Sverige

Är du finskspråkig och har ett intresse för såväl kundservice som tekniska produkter? I såfall kan vi erbjuda dig en spännande roll som Technical & Customer Support för Gardena Divisionen inom Husqvarna Group.

Gardena "A full garden supplier" erbjuder ett fullsortiment av trädgårdsprodukter avsedda för hemanvändare. Våra innovativa premiumprodukter har sitt säte i Tyskland men säljs idag världen över. Som en del av Gardena får du möjligheten att ingå i ett framåtsträvande, familjärt och passionerat team och samtidigt verka inom en global organisation med en internationell kontext.

Vi kan erbjuda dig en varierad och bred roll där du får arbeta både med traditionell kundssupport, teknisk support samt under lågsäsong stötta med arbetsuppgifter såsom produktadminstration och förbättringsarbeten inom ditt område. Du har kontakt både med slutkonsumenter och återförsäljare/dealers. Den största delen av kommunikation sker per mail men du ingår också i en telefonslinga tillsammans med övriga kollegor.
Din placering blir tillsammans med den svenska försäljningsorganisationen med bas i Huskvarna där du får förmånen att arbeta nära teamet om sju personer inom Customer Support och Technical Support som supporterar den svenska marknaden. Organisatioriskt tillhör du den finska organisationen och rapporterar till Customer Support & Product Manager i Finland. Den finska organisationen består idag av fem personer och teamet kännetecknas av ett nära samarbete med stor gemenskap. Under rådande omständigheter arbetar vi hemifrån och på distans.

Publiceringsdatum
2021-01-26

Bakgrund
För att lyckas i rollen behöver du ha en hybrid personlighet som kan agera inom flera olika områden. Du är serviceminded och liksom resten av vår organisation har du kunden i fokus och går gärna en omväg för att tillgodose kundnöjdhet.

Som person är du positiv, öppensinnad och en lagspelare. Dina arbetsuppgifter hanterar du både självständigt, strukturerat, flexibelt och med en hög stresståliget. Du trivs med att nätverka med dina kollegor och uppskattar särskilt den internationella kommunikationen tjänsten innebär. Vidare är du kreativ och öppen för nya lösningar samt innehar en hög digital kompetens och kan bidra till att vi utvecklar vår kommunikation med kunder online (e-commerce, chats etc).
Det är en stor fördel om du både har ett starkt intresse och en hög kunskapsnivå om tekniska produkter och tidigare har arbetat inom kundservice och trivs med detta.

Kompetenskrav
• Flytande finska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom engelska i tal och skrift
• Goda kunskaper inom Microsoft 365
• Tekniskt intresse och god produktkännedom

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av CV och ett personligt brev. Vi önskar att alla CV skickas via ansökningsportalen och ej via mail för att korrekt få bedömning över alla intressenter. Sista ansökningsdag är 14:e februari.

Vid frågor kring tjänsten, var god kontakta Kai Nulpponen (kai.nulpponen@husqvarnagroup.com) alternativt rekryteringsansvarig, Liv Hultén, (liv.hulten@husqvarnagroup.com).
Fackliga representanter:
Soili Johansson - Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com. Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.

Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Om Husqvarna Group & Gardena Division
Läs mer om oss här: http://husqvarnagroup.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Husqvarna AB
Drottninggatan 2
56182 Huskvarna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Husqvarna AB (org.nr 556000-5331)
Drottninggatan 2 (visa karta)
561 82  HUSKVARNA

Jobbnummer
5541364

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Husqvarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Husqvarna AB: