Technical Customer Support / Orderadministratör till Walterschei

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2020-01-08

Företaget
Walterscheid Powertrain-Group är en global ledande leverantör av komponenter och tjänster för kraftöverföring. De konstruerar, tillverkar, levererar och utför service för integrerade drivlinelösningar till bl a jordbruks-, bygg-, gruv-, industri-, marin- och fordonsföretag samt olika OEM-kunder så att de kan behålla sina ledande marknadspositioner. Utöver produkter erbjuder de också tjänster för service och underhåll av kundernas anläggningar.

Powertrain Service Scandinavia AB har sitt huvudkontor i Tullinge och har cirka 22 medarbetare i Sverige och ytterligare ett 30-tal medarbetare i Norge och Danmark. Här ges du som är service- och teknikintresserad en chans att vara en del av ett globalt bolag samtidigt som du är en del av ett kontor med härlig atmosfär och trevliga kollegor.


Dina arbetsuppgifter
Som Technical Customer Support har du en varierande och ansvarsfull roll i bolaget. Du ansvarar för registrering av inkommande order, registrera forecast, hjälper våra kunder hitta rätt produkt eller tjänst och ansvarar för administration kring detta. Vidare ansvarar du för kundsamtal gällande teknisk support och rådgivning samt utformning av tekniska underlag och offerter. Du följer även upp kunderna genom hela beställningsprocessen för att på så sätt skapa långvariga kundrelationer. Rollen innebär också att integrera med andra inom bolaget så som försäljning, ekonomi, produktion och lager för att säkerställa leveransen till kunderna.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning inom teknik eller liknande
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom sälj, ordermottagning eller kundservice.
• Arbetslivserfarenhet inom teknik och erfarenhet av att arbeta med tekniska produkter
• Flytande i Svenska och engelska, tal och skrift.
• Goda datakunskaper i Microsoft Office.
• Meriterande med erfarenhet från affärssystemet SAP eller liknande.

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som trivs i en roll där du får ta ansvar, strukturera och driva ditt arbete framåt. Du har förmågan att ta egna initiativ i ditt arbete och anstränger dig för att leverera lösningar till andra. Vidare är du servicemedveten och arbetar för kundens bästa genom hela processen. Då rollen innebär mycket kontaktytor, såväl internt som externt, ser vi att du trivs bra i en kommunikativ roll och förstår vikten av att skapa långvariga och stabila kundrelationer. Det här är tjänsten för dig som är service- och teknikintresserad och ser en chans att vara en del av ett världsomspännande bolag.

Övrig information:

Start: omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Tullinge
Lön: Enligt ÖK

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer service, Kundtjänst, Support, Ordermottagning, Teknik, service, söderort, tullinge, söder, telefon, mail, innesälj, Stockholm, Tullinge, Söderort

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5029395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: