Technical Customer Success Coordinator

Academic Work Sweden AB / Kundservicejobb / Ängelholm
2025-03-09


Visa alla kundservicejobb i Ängelholm, Åstorp, Bjuv, Bräcke, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Ängelholm, Båstad, Höganäs, Helsingborg, Perstorp eller i hela Sverige

Vill du vara en del av ett globalt bolag som utvecklar medicintekniska produkter? Vi söker nu en engagerad Customer Service Coordinator som vill bli en del av ett härligt Customer Service-team.

OM TJÄNSTEN
Som Customer Service Coordinator får du en central roll i att hantera och optimera flödet av order, logistik och kundsupport. Du blir en viktig länk mellan kunder, distributörer och säljteam, där du aktivt arbetar för att skapa hög kundnöjdhet och effektivisera processer.

Du erbjuds
• En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
• Ett långsiktigt uppdrag med möjlighet att gå över till kundföretaget på sikt
• Personlig coachning från din konsultchef på Academic Work likväl som från din närmsta kontaktperson hos kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-03-09

Dina arbetsuppgifter
• Hantering av order och exportdokumentation för både svenska och internationella marknader
• Stödja säljledare i specifika marknader och regioner
• Administrera fakturering, krediteringar och reklamationer
• Uppdatera och underhålla kunddata i systemen
• Arbeta proaktivt med processförbättringar inom Customer Operations
• Säkerställa korrekt hantering av exportdokumentation, inklusive Letter of Credit, remburs och Incoterms
• Koordinera och optimera frakt- och transportlösningar, både via flyg och marktransport

VI SÖKER DIG SOM
• Har mångårig erfarenhet av skeppning och transporthantering (flyg och marktransport)
• Har erfarenhet av exportdokumentation, Letter of Credit, remburs och Incoterms
• Har erfarenhet och/eller utbildning inom exporthantering, logistik eller spedition
• Är en strukturerad och självständig person med förmåga att prioritera
• Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av Trade Compliance

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Stresstolerant
• Ansvarstagande
• Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15110922".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9207571

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: