Technical Claim Center Professional till Pirelli

Däckia AB / Montörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla montörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Däckia AB i Stockholm, Lidingö, Sollentuna, Täby, Vallentuna eller i hela Sverige

Vi söker nu en medarbetare till vårt tekniska Claim Center beläget i Kungälv!
I positionen som Technical Claim Center Professional kommer du att ansvara för aktiviteter och processen för tekniska kundanspråk av reklamationer och utbildning avseende våra produkter.
Dina främsta arbetsuppgifter innebär:
Hantera reklamationer genom teknisk analys/utredning och produkt klassifikation
Administration av reklamationer
Rapportering internt / internationellt
Teknisk support och utbildning internt och externt
Teknisk support vid testning och övriga event
Ansvar för hantering av skrotning/retur av produkter

Din profil:
Teknisk utbildning eller likvärdig erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet från däckbranschen
God produktkunskap om däckdesign, -konstruktion och -tillverkning.
Van datoranvändare, och goda kunskaper i MS Office, framförallt Powerpoint och Excel.
Erfarenhet av SAP är meriterande.
Du behärskar både det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.
Erfarenhet / kännedom om HSE och Kvalitetsfrågor

Det är viktigt att du är självgående och snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
En problemlösare med analytisk förmåga, i kombination med god produktkunskap, är en förutsättning för att lyckas i denna position.
Du är handlingskraftig, med "skinn på näsan", men samtidigt med en hög servicegrad och ödmjuk kommunikationsförmåga och ett diplomatiskt förhållningssätt till att hantera kunder.
Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö och är van att arbeta mot deadlines. För att klara av dina arbetsuppgifter ser vi även att du är strukturerad, organiserad och noggrann i ditt arbete.
Vi erbjuder:
Lyhört företag som välkomnar engagemang och nya idéer
Trevlig miljö i väletablerat företag
Mjuka värderingar
Goda utvecklingsmöjligheter

Ansökan och mer information:
Är du intresserad av tjänsten eller har frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta rekryterande chef, OE Quality Manager, Jörgen Larsson. Jörgen nås på jorgen.larsson@pirelli.com.
Din ansökan skickar du via mail på engelska (CV och personligt brev) senast 2 Juli 2021 till tanja.husu@pirelli.com.
Om oss:
Pirelli är en italiensk däcktillverkare, som grundades 1872 och som idag har över 36 000 anställda. Pirelli är en av de största däcktillverkarna globalt med försäljning i över 160 länder och ett 20-tal fabriker i ett flertal länder i Europa och Amerika.
De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners. Sedan maj 2020 arbetar Pirelli Tyre Nordic och Däckia i en integrerad verksamhet i deras nya lokaler i Kista Science Tower. Vårt tekniska Claim Center för Norden finns beläget i nya lokaler i Kungälv.
Läs mer på:
www.pirelli.com

Publiceringsdatum
2021-06-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-02

Adress
Däckia AB
Färögatan 33
16451 Kista

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Technical Claim Center ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Däckia AB (org.nr 556527-6952), http://www.pirelli.com
Färögatan 33 (visa karta)
164 51  KISTA

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: tanja.husu@pirelli.com

Arbetsplats
Pirelli Huvudkontor

Jobbnummer
5823307

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Däckia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Däckia AB: