Technical account manager till vår kund i Stockholm

Quest Consulting Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en en teknisk expert som fungerar som en brygga mellan organisationen och deras kunder.

Primär Kontaktyta med roller inom organisationen utgörs främst av:

Kundansvariga
Arkitekter ( lösning och infra)
Request & demand managers
Tjänsteansvariga och IT specialister

Publiceringsdatum
2024-11-05

Dina arbetsuppgifter
Bygga starka relationer med kunderna: vara deras primära kontaktpunkt och rådgivare i tekniska frågor.
Förstå kundernas behov: och vägleda kring de bästa lösningarna från deras tjänstekatalog.
Hjälpa kunderna att lyckas: genom att erbjuda support, vägledning, omvandla verksamhetskrav till tekniska krav, hitta och stötta i skräddarsydda lösningar.
Leda projekt: och säkerställa att de levereras i tid och inom budget.
Samarbeta internt: för att förbättra kundupplevelsen och driva produktutveckling.

Fokus ligger på att:

Maximera kundernas värde av våra produkter och tjänster.
Driva kundnöjdhet och bygga långsiktiga relationer.
Identifiera nya affärsmöjligheter.

Obligatoriska krav:

Relevant akademisk examen inom IT, teknik eller motsvarande.
Minst 3 års erfarenhet av liknande roller, t.ex. teknisk support, lösningsarkitektur, konsulting eller kundansvarig inom IT.
Bred generell teknisk kompetens inom kapacitetstjänster , AD, nätverk , IT arbetsplats och samt även applikationsförvaltning.
Utmärkt förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.
Förmåga att analysera komplexa problem och hitta effektiva lösningar.
Dokumenterad förmåga att bygga och underhålla starka kundrelationer.

Mervärdeskrav:

Relevanta certifieringar inom specifika teknologier eller ITIL..
Erfarenhet som customer success manager eller teknisk kundansvarig.
Erfarenhet av att leda och genomföra IT-projekt.
Kunskap om specifika verktyg: t.ex. Servicenow, Microsoft azure.
Förmåga att hålla presentationer och workshops för kunder.
Erfarenhet av att nyttja underleverantörer till kapacitetstjänster.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8995289

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: