Technical Account Manager till Datacenter
Needo / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Needo i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige ?Om företaget
Datacenter är ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag som erbjuder IT-drift med hög säkerhet och tillgänglighet. De levererar tjänster som få av deras konkurrenter kan leverera. Datacenter brinner för att hjälpa företag att utvecklas och effektiviseras med hjälp av sin IT. För att kunna göra det med trovärdighet krävs det att Datacenters organisation är grymt strukturerad, och att de som jobbar där är bland de bästa inom sitt område. Är du inte det idag, kan Datacenter hjälpa dig dit om du själv har viljan och energin, det ligger i deras kultur att ha en ständig utvecklingskurva. Viktigast är dock att ha väldigt kul på jobbet tillsammans!
Verksamheten är idag i huvudsak uppbyggd kring Datacenters serverhallar som ligger i Sverige. De äger idag sju serverhallar för att möta olika kunders behov med allt från centralt läge till en högsäkerhetsanläggning. Deras tjänsteutbud sträcker sig från Servicedesk och Colocation hela vägen upp till full outsourcing. De finns givetvis tillgängliga dygnet runt åt deras kunder.
Din roll
Som Technical Account Manager ansvarar du för kundens tekniska plattform. Syftet är att du ska ha en övergripande översikt över den tekniska plattformen och de tjänster som Datacenter ansvarar för. Din främsta uppgift är att känna till kundens behov och agera utefter med respekt för tekniken genom att ta fram lösningar. Målet är att du över tid ska få en god inblick i kundens trafikmönster och system, och därmed naturligt blir personen kunden vänder sig till vid teknisk rådgivning.
Du kommer att ansvara för att leverera tjänster och produkter enligt gällande avtal och se till att den utrustning som levererar tjänsterna till kund fungerar. Dessutom kommer du att analysera kundspecifika problem om de uppstår och föreslå förbättringar och lösningar till kund och ansvarig säljare. Du kommer även bland annat att agera 3:rd line support vid incidenter gällande kunden.
Dina kompetenser
I denna roll är det viktigt att du som person är positiv, trevlig och framåt i din framtoning samt är serviceminded och säljande. Vi tror att du är en flexibel, ansvarstagande person som vill utvecklas och tycker om kundkontakt. För att trivas i rollen bör du ha minst 2-3 års erfarenhet av branschen. Du bör även ha kunskaper inom Linux, och andra tekniker såsom Puppet, Tomcat och Nagios. Det viktigaste är att du har ett stort driv, är villig att lära dig och utveckla din kompetens!
• Företaget erbjuder
Tryggt, Effektivt och Utvecklande är Datacenters tre kärnvärden. Dessa begrepp genomsyrar företag och präglar i allra högsta grad sättet de arbetar på. I deras dagliga arbete kombinerar de dessa kärnvärden med engagemang och kreativitet för att ta fram den allra bästa lösningen för deras kunder.
Som anställd på Datacenter har du stora möjligheter till utveckling och frihet till att utföra nya idéer, så länge det gynnar både dig och företaget. Att arbeta på Datacenter ger dig möjlighet att flyga. Det är företaget som erbjuder personlig utveckling utöver det vanliga, de åker på häftiga konferenser, utbildningar och resor för att ständigt utvecklas och lära sig. Deras mål är att vara det ledande företaget inom IT-drift, med ett starkt fokus på säkerhet och miljö.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och längtar efter att utvecklas? Skynda att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-09-11Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Alm
ida@needo.se 0720-071926
FöretagNeedo
AdressNeedo
Drottninggatan 88F
11360 Stockholm
KontorsadressDrottninggatan 88F, Stockholm
Jobbnummer 3689794
Observera att sista ansökningsdag har passerat.