Technical Account Manager till Atea Region Syd

Atea / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atea i Malmö, Svalöv, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad eller i hela Sverige

Har du ett brinnande intresse för IT och några årserfarenhet av support on site och IT-infrastruktur? Vill du ingå i ett team av konsulter som har en bred teknisk repertoar där du får ett värdefullt utbyte av kunskaper och en stor frihet att forma din egen roll i samråd med dina kunder? Då kan du vara vår nästa Technical Account Manager!

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.

"Rollen som Technical Account Manager är oerhört bred och utvecklande. Det låter som en klyscha men det är verkligen nya utmaningar varje dag och jag får träffa massor av människor och breddar nätverket hela tiden." - Jonas Aschan, TAM på Atea i Malmö.
Vill du läsa mer om Jonas och hans roll som TAM - klicka här

Din roll i laget
Rollen som Technical Account Manager på Atea innebär att du tar dig an en rådgivande teknisk roll där du har ett helhetsansvar för dina egna kunder i frågor gällande utveckling och drfit av deras befintliga it-miljö. Vi jobbar mot allt från lokala till globala kunder och ditt uppdrag blir att fungera som SPOC (Single Point of Contact). Du kommer dessutom ta rollen som kundernas tekniska språkrör mot Ateas portfölj och kundansvariga säljare.

Det bästa med rollen är enligt våra medarbetare att du får en enorm frihet att forma din roll tillsammans med dina kunder och utefter dina intressen. Teamet du kommer ingå i har högt i tak och en god gemenskap. Du kommer att, tillsammans med dina kollegor och din chef jobba mot ett gemensamt mål genom löpande operativa möten för att tillsammans identifiera kunskapsbehov och kundstrategier.
Därför är det även viktigt för oss att ge dig möjligheten till utveckling och utbildning genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna eller helt enkelt ren och skär erfarenhet. Allt för att ligga i framkant på vårt utbud och kundernas allt mer spännande miljöer.

Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Technical Account Manager är:
Agera som SPOC (single point of contact), teknisk rådgivare och generalist gentemot dina egna kunder
Ta rollen som kundernas tekniska språkrör mot Ateas portfölj och kundansvariga säljare
Förvalta och utveckla kundens befintliga it-miljö och dokumentation

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är initiativtagande som person, ser möjligheter och vågar testa nya vägar såväl planeringsmässigt som tekniskt. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt gentemot dina kunder och kollegor. Du är självgående i din roll men har samtidigt en mycket god samarbetsförmåga och gillar att jobba i lag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

För att lyckas i tjänsten som Technical Account Manager bör du ha följande kompetens: 3-5 års erfarenhet inom drift och support Generell kunskap kring klient, server och nätverk Flytande svenska och engelska i tal och skrift B-körkort
Det är meriterande om du även har Eftergymnasial utbildning inom IT Erfarenhet av att arbeta i projektfrom Erfarenhet av Azure, Office 365 och ITIL
Vill du bli en del av landslaget?
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jonas Nykvist, Konsultchef via telefon: 046- 163361, eller Anna Joelsson, via telefon: 046 16 34 51. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

I den här processen jobbar vi med CV-lös rekrytering för att lägga fokus på din talang. För att kunna göra detta på rätt sätt är det därför väldigt viktigt att du svarar utförligt på de frågeformulär som utgör din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan!
­
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-07-16

Ersättning
Månadslön
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Joelsson anna.joelsson@atea.se 046 16 34 51

Företag
Atea

Adress
Atea
Roskildevägen 1b
21147 Malmö

Kontorsadress
Roskildevägen 1b

Jobbnummer
4251975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atea

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atea: