Technical Account Manager

eWork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Alingsås, Borås eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en Technical Account Manager inom IT-infrastruktur

Om arbetsplatsen:
Bolaget är ett mellanstort IT-tjänstbolag med flertalet viktiga kunder. Det är ett växande bolag som går bra, och som nu har behov av att anställa ytterligare en IT- tekniker för uppdrag ute hos sina olika kunder. Det är ett servicebolag som sätter kunden i centrum. Det handlar om ett etablerat bolag med entrepröniell anda.
Här får du möjlighet att vara med och bygga verksamheten. Är du en person som gillar att påverka din arbetsplats samt dina och kollegornas arbetsmiljö, kommer du att trivas utmärkt här.

Publiceringsdatum
2014-01-22

Beskrivning av jobbet
Primär kontaktperson mellan kunden och interna avdelningar
Kundansvar för flera mindre och mellanstora kunder
Hantera kundernas inframiljö, utvärdera lämpliga insatser och se till att organisationen imlementerar dem
Koordinera interna insatser för kundens behov
Identifiera möjligheter till ytterligare produkter och tjänster
Hantera kontraktförnyelser
Övervaka leverans av överenskomna tjänster för att uppnå hög kundnöjdhet
Teknisk förståelse för integration och möjligheter till ytterligare automatisering av kundens processer

Kompetenser
Vana vid kundansvar och i rollen som tekniskt kundansvarig
Hög teknisk bakgrund
Som person är du driven, självgående och initiativrik. Du drivs av att arbeta med service ute hos kund och finna lösningar.
Du vet vad det innebär att vara konsultmässig, service minded och representera ett servicebolag.
Körkot B och tillgång till bil är

Din har en bakrund inom IT-systemadminstration, t.ex:
Att ge tekniskt stöd för server-infrastruktur och LAN/WAN-nät för externa kunder.
Ge tekniskt stöd och rådgivning antingen via telefon eller direkt på plats.
Att upprätthålla en hög servicegrad.
Rådgivning och erbjuda lämpliga lösningar
Att säkerhetsställa att alla system från klienter/datorer, servrar, nätverk fungerar
Att ge stöd till linjetekniker och utbildning vid behov
Microsoft-baserade operativsystem; Win 2003/2006 & 2007
God kunskap om Citrix och Terminal Services
Erfarenhet av att använda VMWare och Active Directory
Förståenlse för LAN/WAN
Kunskaper om konceptet gällande lagring (SAN)
Kunskaper om nätverk
Brandväggar/Microsoft ISA Server
SQL Server 2000/2005
Virtualisering
Viss erfarenhet av Linux och/eller VoIP-teknik är
Microsoft-Certifiering som MCSE eller MCITP är önskvärt

Startdatum: Snarast (med hänsyn till uppsägningstid)
Placering: Göteborg
Omfattning: Heltid
Anställning: 6 månader som konsult via eWork, därefter tillsvidareanställning direkt hos kunden
Språk: Svenska & Engelska

Ansök snarast då urval sker löpande.

Beskriv i din ansökan varför just du skulle vara lämplig för rollen.
För mer information, kontakta eWork Rekrytering på:
rekrytering.gbg@ework.se  
0707649503

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Radin Golrokh

Företag
eWork Scandinavia AB

Adress
eWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm

Jobbnummer
1756987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eWork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eWork Scandinavia AB: