Teamsamordnare- fastighetsdrift

Göteborgs stad., Lokalförvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra drygt 470 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna http://www.goteborg.se/lokalforvaltningen


Publiceringsdatum
2018-11-20

Arbetsuppgifter
Vi på serviceavdelningen ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena mark, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra
organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder.
På enheten för fastighetsdrift ansvarar vi för inomhusmiljön i våra fastigheter. Dessa fastigheter vill vi göra så energieffektiva vi kan. Vi har samlat kompetens på enheten och här arbetar fastighetstekniker installation, drifttekniker inom el, driftoptimering samt ett antal ingenjörer inom SRÖ och VVS tillsammans för att hitta smarta lösningar inom drift.

Dina arbetsuppgifter;
I rollen som teamsamordnare kommer du att samordna, vägleda, stödja och coacha våra fastighetstekniker installation i deras dagliga arbete. Du fungerar som stöd i tekniska frågor, ansvarar för arbetsmöten, fungera som resurs mellan enhetschef och fastighetstekniker samt är en aktiv deltagare i vår driftledningsgrupp. I rollen ingår även att ansvara för planering och uppföljning av driftronder, administrera utsålda driftronder samt sammanställning och uppföljning av arbetsorder. Du kommer vara stöd i upphandling av nya avtal och med det ansvara för planering, upphandling och genomförande av inköp till enheten. Fakturahantering, kontering och uppföljning av leverantörer utgör en del av ditt dagliga arbete. En viktig del i rollen är att vara ett stöd i processen kring nyanställningar samt samordna och följa upp utbildningar för våra medarbetare. Arbetet som teamsamordnare innebär nära kontakt med förvaltningens övriga medarbetare, kunder och externa entreprenörer. Du kommer bli en del i ett positivt och engagerat team och dina insatser kommer att vara en viktig del i verksamheten.


Kvalifikationer
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning eller gymnasium samt lång arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig praktisk erfarenhet av arbete med fastigheter inom värme, ventilation och SRÖ. För oss är det meriterande om du tidigare har erfarenhet av liknande samordningsuppdrag. Har du dessutom arbetat eller har kunskap om fastighetssystemet Xpand ser vi även det som mycket meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha god IT-vana (Office-paketet), vara duktig på att prioritera samt alltid arbeta strukturerat och med god kvalitetsmedvetenhet. Som medarbetare på serviceavdelningen arbetar du för organisationens och slutkundens bästa ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar utifrån ett lösningsorienterat förhållningssätt där du är lyhörd och tydlig i kommunikationen med andra. För att vara framgångsrik som teamsamordnare behöver du vara drivande, handlingskraftig och utåtriktad. Du innehar en god social kompetens och agerar flexibelt. För denna tjänst behöver du ha B-körkort.

Känner du igen dig i denna beskrivning är du varmt välkommen att söka dig till ett härligt gäng av erfarna och professionella medarbetare!


ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Lokalförvaltningen arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A830283
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Baeckström isak.baeckstrom@lf.goteborg.se 031-3650258
Christian Andreasson christian.andreasson@lf.gotebeborg.se 031-3650890

Företag
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 13

Jobbnummer
4468123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Lokalförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen: