Teamsamordnare/personlig assistent

Socialtjänsten, Avesta kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialtjänsten, Avesta kommun i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Vi söker nu en teamsamordnare/personlig assistent till en arbetsgrupp med 9 personliga assistenter som ska vara med och möjliggöra brukarens utveckling och ökade självständighet.
Nu har du chansen till ett utvecklande arbete, välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-09-27

Arbetsuppgifter
Att vara Personlig Assistent är ett ansvarsfullt arbete som ger personlig utveckling och mycket glädje tillbaka. Ditt arbete sker utifrån genomförandeplanen som är upprättad för att tillgodose brukarens behov och beslut.
Arbetet omfattar stöd och hjälp vid personlig omvårdnad och hemmarelaterat arbete, ledsagning och delegerad sjukvård. Vardagliga sysslor som städning, tvätt och inköp är också en del av ditt arbete. Du kommer att bistå vid habilitering och vid daglig verksamhet. Vid brukarens dagliga aktiviteter som bad och ridning är du med som stöd och hjälp vid behov. Kommunikation sker genom alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) och man jobbar enligt teacch- och pecsmetoden. Att dokumentera och samordna brukarens dagliga aktiviteter blir en naturlig del i ditt arbete.

Dina ansvarsområden som teamsamordnare innefattar samordning av assistentgruppen för att skapa en struktur som möjliggör arbete utifrån genomförandeplanen. Du kommer också att delta i uppföljning av genomförandeplanen samt utveckla en god kommunikation utifrån HAB-planen. Som teamsamordnare är du med och introducerar nya medarbetare och nya samarbetspartners. Du är också kontaktperson och den sammanhållande länken gentemot samarbetspartners, föräldrar och vårdkontakter.

Kvalifikationer
För att trivas som teamsamordnare och personlig assistent tror vi att du bör ha ett intresse av att finnas till för personer med särskilda behov samt inneha ett intresse av att utveckla alternativ kommunikation och tydliggörande pedagogik.

Vi söker dig som är ansvarstagande och som har ett tydligt sätt att kommunicera. Du har en förmåga att behålla ditt lugn i pressade situationer och uppvisar en personlig mognad. Du har god samarbetsförmåga d.v.s. kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt och du anpassar sättet du förmedlar ditt budskap till brukaren. I den här rollen är det också viktigt att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt har ett förhållningssätt som värnar om brukarens identitet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Du har en för arbetet godkänd gymnasial utbildning som undersköterskeutbildning med inriktning funktionsnedsättning, barn- och fritidsprogrammet med inriktning funktionsnedsättning eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Är du utbildad i stödpedagogik är detta meriterande. Arbete med eller erfarenhet av personer med särskilda behov är ett krav och du bör ha god kunnighet om funktionsnedsättningar. Har du kunskap inom neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) är detta meriterande. Eftersom du kommer att vara ett stöd vid brukarens fritidsaktiviteter är det av vikt att du kan delta vid t.ex. ridning och bad.
Grundläggande datakunskaper för att kunna dokumentera och ha mailkonversationer är ett krav. Då en stor del av dina arbetsuppgifter handlar om att kommunicera med olika parter samt att arbeta med dokumentation krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift.

ÖVRIGT
Förmåner
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-11
Ange följande referens när du ansöker: C8618/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Carlsson, Enhetschef 0226-645855 yvonne.carlsson@avesta.se

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Socialtjänsten, Avesta kommun

Adress
Socialtjänsten, Avesta kommun
Markusgatan 25
77421 Avesta

Kontorsadress
Markusgatan 25 77421 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3070747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialtjänsten, Avesta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialtjänsten, Avesta kommun: