Teamledare till Telia – Customer Operations

TeliaSonera Broadband Services Sweden / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Göteborg, Jönköping, Karlstad, Malmö, Norrköping eller i hela Sverige

Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.

Vill du ge ett coachande och närvarande ledarskap har du hittat rätt. Välkommen till vår Kundtjänst där ditt ansvar är att se till att ditt team levererar en kundupplevelse i världsklass. Du kanske undrar hur Telias Kundtjänst Broadband skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov.

Vi erbjuder dig

• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster och erbjudanden samt support och behovsstyrd försäljning. Vidare utbildas du kontinuerligt för att behålla och utveckla dina goda kunskaper
• Du kommer att få ett coachande och närvarande ledarskap hos oss på Telia, du kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du tillhöra ett engagerat och peppat team
• På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.

Publiceringsdatum
2013-12-06

Arbetsuppgifter
Då ledarskap är en avgörande framgångsfaktor i vår Kundtjänst läggs stor vikt vid att leda och coacha teamet. För uppdraget krävs en god förståelse för kundens behov, såväl innehållsmässigt som affärsmässigt. Samtalen är inkommande från befintliga och nya privata kunder, du kommer att tillhöra enheten Customer Operations Konsument på Telia Bredband. Syftet med rollen som Teamledare är att ge medarbetare rätt förutsättningar för att möta och överträffa kundens förväntningar.

I sin korthet innebär arbetet som Teamledare att:

• Arbeta nära ditt team och ansvara för att ni levererar en kundupplevelse i världsklass vid varje kundmöte
• Skapa ett team som når uppsatta mål - att sälja och leverera excellent service till Telias privatkunder
• Säkra kompetensen, coacha, utveckla och entusiasmera dina medarbetare genom stor vikt på kunddialog och medlyssning. Vidare skall du ha tillräcklig kunskap om Telias erbjudanden inom aktuellt kompetensområde för att möjliggöra excellent stöd till medarbetare samt själv i vissa fall kunna ta kundärenden.
• Ha en kontinuerlig uppföljning av mål och konstruktiv feedback till dina medarbetare
• Bli dina medarbetares förebild genom att vara en närvarande, prestigelös och uppmärksam ledare
• Säkerställa att medarbetarna har rätt kunskap och genomföra nödvändiga utvecklingsinsatser utifrån kompetenskrav
• Agera som förändringsledare genom att identifiera, diskutera, leda och ta ägarskap runt förbättringsområden på basis av återkoppling från kunder och medarbetare
• Samarbeta med andra teamledare i ledningsgruppen för att tillsammans kunna nå framgång

Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har läst på Högskola eller Universitet, alternativt erfarenhet som motsvarar denna teoretiska kompetens. Du har även goda IT-kunskaper och är duktig i Officepaketet. Vidare ser vi att du har minst 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift, både i svenska och engelska.

Du har en dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Du ser människor och brinner för att låta dem växa. Vidare har du ett säljdriv, trivs i ett högt tempo och kan leverera goda resultat genom ett coachande förhållningssätt. Du som är en positiv, flexibel och ansvarstagande person och som har stor känsla för service kommer att trivas i rollen. Har du dessutom förmågan att skapa goda relationer och bygga ett starkt team, kommer det här vara rätt jobb för dig!

Arbetstider
Vi tror på ett närvarande ledarskap, därför följer våra ledare sitt teams arbetstider. Det innebär schemalagt vardagar samt kväll- och helgsarbete.

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan". Har du frågor om tjänsten eller rekryteringen kan du kontakta Rekryterande Ledare Johan Elwing 070-280 83 35 eller Rekryterare Julia Hedin 072-206 83 83.

Sista ansökningsdag är 20 december. Urval kommer dock att påbörjas först v. 2 år 2014 och då kan även frågor besvaras om tjänsten efter att ansökningstiden gått ut. Telefonsamtal under jul/nyår undanbedes tack.

Välkommen till oss på Telia!

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Elwing +46 31-3413325 , +46 70-2808325

Företag
TeliaSonera Broadband Services Sweden

Adress
TeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm

Jobbnummer
1722417

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Broadband Services Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden: