Teamledare till Telia – Customer Channels, Consumer Services

TeliaSonera Customer Care / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Customer Care i Göteborg, Karlstad, Norrköping, Stockholm, Sundsvall eller i hela Sverige

TeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. Internationell styrka och lokal förankring är kombinationen som gör oss unika och som skapar en kundupplevelse i världsklass - hela vägen från Norden till Nepal. TeliaSonera har över 26 000 medarbetare världen över och under 2013 uppgick netto omsättningen till 101,7 miljarder SEK, EBITDA till 35,6 miljarder SEK och vinst per aktie till 3,46 SEK
Läs mer på www.teliasonera.se

Är du en ledare son tror på ett coachande och närvarande ledarskap så har du hittat rätt och är varmt välkommen till Telias Kundtjänst där ditt ansvar är att se till att ditt team levererar en kundupplevelse i världsklass. Du kanske undrar hur Telias Kundtjänst skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov.

Vi erbjuder dig

• Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
• Du kommer att arbeta i Telias Kundtjänst som är innovativ, modig och framåt
• Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster, produkter, erbjudanden och kundflöden. Vidare utbildas du kontinuerligt för att utveckla både ditt ledarskap och dina kunskaper
• Du kommer att ta del av ett coachande och närvarande ledarskap där du själv kommer att få mycket feedback i ditt dagliga arbete. Vidare kommer du tillhöra ett engagerad ledningsgrupp bestående av ytterligare fem teamledare.
• På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia.

Publiceringsdatum
2014-05-15

Arbetsuppgifter
Ditt team besvarar inkommande samtal från befintliga privatkunder som av olika anledningar vill lämna hela eller delar av sitt engagemang. Syftet med din roll som Teamledare är att ge dina medarbetare rätt förutsättningar för att möta och överträffa kundernas förväntningar och se till att de väljer att stanna. Då vi vet att ditt ledarskap är en avgörande framgångsfaktor läggs stor vikt vid din förmåga att leda och coacha ett team med olika personligheter. För uppdraget krävs också en god förståelse för kundens behov, såväl produktmässigt som affärsmässigt.

I sin korthet innebär arbetet som Teamledare att:

• Arbeta nära ditt team och ansvara för att ni levererar en kundupplevelse i världsklass vid varje kundmöte.
• Skapa ett team som når de mål som Telia såväl som du och ditt team sätter upp.
• Säkra kompetensen, coacha, utveckla och entusiasmera dina medarbetare genom stor vikt på kunddialog och medlyssning. Vidare skall du ha tillräcklig kunskap om Telias ställning på markanden för att möjliggöra stöd för dina medarbetare samt själv i vissa fall kunna ta tyngre kundärenden.
• Ha en kontinuerlig uppföljning av mål och konstruktiv feedback till dina medarbetare
• Bli dina medarbetares förebild genom att vara en närvarande, prestigelös och uppmärksam ledare
• Säkerställa att medarbetarna har rätt kunskap och genomföra nödvändiga utvecklingsinsatser utifrån kompetenskrav
• Agera som förändringsledare genom att identifiera, diskutera, leda och ta ägarskap runt förbättringsområden på basis av återkoppling från kunder och medarbetare
• Samarbeta med andra teamledare i ledningsgruppen för att tillsammans kunna nå framgång

Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har läst på Högskola, Universitet eller har alternativ erfarenhet som motsvarar denna teoretiska kompetens. Du har även goda IT-kunskaper och är kunnig i Office. Du har några års relevant arbetslivserfarenhet med kännedom om kundlivscykeln och besitter god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift.  

Du har en dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har förmågan att motivera och engagera dina medarbetare. Du ser människor och brinner för att låta dem växa. Vidare har du ett säljdriv, trivs i ett högt tempo och kan leverera goda resultat genom ett coachande förhållningssätt. Du som är en positiv, flexibel och ansvarstagande person och som har stor känsla för service kommer att trivas i rollen. Har du dessutom förmågan att skapa goda relationer och bygga ett starkt team, kommer det här vara rätt jobb för dig!

I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 3 veckor med start vecka v. 29 eller v. 32 Därför söker vi dig som har möjlighet att börja hos oss 14/7 eller 4/8. Vilken utbildningsvecka som blir aktuell för just dig kommer diskuteras senare i rekryteringsprocessen.  

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".

I den här rekryteringen samarbetar Telia med Experis, men blir det aktuellt med en anställning kommer du bli anställd direkt hos Telia. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Experis och Camilla Rippe på telefon 031-61 72 67.

Arbetstider

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Välkommen till oss på Telia!

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Ripe +46 31-61 72 67

Företag
TeliaSonera Customer Care

Adress
TeliaSonera Customer Care
Mårbackagatan 9
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan 9

Jobbnummer
1875467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Customer Care

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Customer Care: