Teamledare till Releasy
Releasy Customer Management / Övriga jobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Releasy Customer Management i Borås,
Bollebygd,
Linköping,
Norrköping,
Borlänge eller i
hela Sverige Vill du bli en av oss? Vår verksamhet växer och vi söker nu ytterligare en teamledare till vårt kontor i Borås!
Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Våra kunder är stora bolag inom en rad branscher, bland annat media, telekom, energi, bank och resor. Vi erbjuder våra anställda att utvecklas i en spännande bransch genom att vara våra uppdragsgivares röst mot kunden.
Vi finns representerade i Linköping, Borlänge, Borås, Stockholm och Barcelona. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer. Vi arbetar ständigt med att bevara en arbetsplats med härlig anda, energi och kamratskap där våra medarbetare trivs och brinner för det de gör. Vi tror på att olikheter gör oss starkare och att vår blandning av ålder, kön och etnicitet gör att vi växer och utvecklas tillsammans. Vi arbetar med trygga anställningar genom kollektivavtal med Unionen.
Borås söker nu en teamledare
Som teamledare har du en central roll i verksamheten och är väl insatt i det dagliga arbetet. Du leder genom exempel och har ett analytiskt öga för vad som hjälper och vad som stjälper ditt team. Du är inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder, även i stressiga situationer. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 20 medarbetare, vissa med erfarenhet och andra helt nya inom området. Självklart besitter du förmågan att inspirera och lyfta andras prestationer samt att bygga goda och långsiktiga relationer. Du har ett nära samarbete med övriga teamledare och du rapporterar till avdelningschef.
Om dig
Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom kundservice och gärna i en ledande befattning. Du lever och lär efter vårt mål att i varje enskild kundkontakt leverera "den bästa kundupplevelsen". Du ser merförsäljning som en service och naturlig del i varje kundmöte. Vi ser att du har en inställning och ambition att inget problem är för litet, inget behov är för stort. Som person är du målinriktad, prestigelös och flexibel.
Dina ansvarsområden
• Personalansvar för samtliga agenter i teamet.
• Huvudansvar för teamets lönsamhet.
• Huvudansvar för kvalitet och för att alla agenter har rätt kunskapsnivå.
• Uppföljning av sjukfrånvaro och annan frånvaro.
• Ansvar för trivsel och arbetsmiljö i teamet.
• Delvis ansvar för löpande kontakt med uppdragsgivare.
Kvalifikationskrav
• Lägst gymnasiekompetens.
• Erfarenhet av ledarskap och coachning, främst inom kundservice.
• God datorvana (inom Officepaketet).
• Svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Anställningsgrad
100%, Tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2019-01-02ErsättningFast månadslön med möjlighet till bonus.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan omgående då vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag är 2019-01-25. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta rekryterare Jennifer Tjernlund på
jennifer.tjernlund@releasy.se.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennifer Tjernlund
jennifer.tjernlund@releasy.se 0703779664
FöretagReleasy Customer Management
AdressReleasy Customer Management
Nils Jakobsonsgatan 5 D
50430 Borås
KontorsadressNils Jakobsonsgatan 5 D, Borås
Jobbnummer 4534167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.