Teamledare till Lön/HR

ISS Personaltjänster / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ISS Personaltjänster i Göteborg, Kungälv, Alingsås, Borås, Lysekil eller i hela Sverige

ISS Personaltjänster är den del av ISS Facility Services AB som arbetar med Personaluthyrning, Rekrytering, Entreprenad, Omställning samt Organisations- och chefsstöd. ISS Personaltjänster är ett auktoriserat bemanningsföretag som är specialiserade på personliga och kvalitetssäkrade processer med kunden i fokus. Vi har idag verksamhet på ett flertal orter i Sverige.

På uppdrag av Matrisen Redovisning och Rådgivning AB söker ISS Personaltjänster.
Nu söker vi en:
Teamledare till affärsområde HR/Lön!
Matrisen är ett av Sveriges ledande företag inom redovisning, outsourcing, löneadministration och ekonomisk rådgivning. Vi har förtroendet från över 3000 kunder inom Sverige och utlandet. Med en genomsnittlig tillväxt på 35% de senaste åren fortsätter vi att växa. Vi vill ständigt utvecklas och nu söker vi dig som vill vara med på resan. Vår företagskultur präglas av framåtanda och vi är alltid öppna för nya vägar och möjligheter. Vi är idag över 220 anställda och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västervik, Gävle och Helsingfors. (www.matrisen.se)

Publiceringsdatum
2013-02-01

Dina arbetsuppgifter
Affärsområdet HR/Lön hos Matrisen har en gedigen kompetens inom marknadens avtalsområden och stor erfarenhet av dess system. Vi levererar både löneadministrativt arbete och HR-rådgivning till kunder inom många olika branscher. Genom nära samarbeten med marknadsledande programutvecklare kan vi leverera genomtänkta, kostnadseffektiva servicelösningar inom hela löne- och personalområdet för omkring 800 kunder. Vi skräddarsyr lösningar efter kundens behov och arbetar både med svenska och utländska bolag.

I rollen som teamledare arbetar du med hela löneprocessen för ett antal kundföretag, samt verkar som kundansvarig. Företagen verkar inom olika branscher, vilket innebär mycket omväxlande lönefrågor. Parallellt med detta ansvarar du som teamledare för arbetsplanering och beläggning för medarbetarna i ditt team, implementering av nya uppdrag, fakturering av ditt temas kunder samt utveckling av samarbetet med befintliga kunder.

Önskade kvalifikationer
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av självständigt arbete med löner och hela löneprocesser. Erfarenhet från konsult- eller outsourcingbranschen är meriterande liksom erfarenhet av systemunderhåll av lönesystem, avstämningar mellan lön och redovisning och kunskap i olika försystem gällande tid och resor.

Dina personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad, prestigelös och van vid att ta egna initiativ. Du har en mycket god förmåga att strukturera och planera ditt arbete. Vidare är du en positiv och energisk person som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder som kollegor.

Vi erbjuder
Matrisen ger dig förutsättningar att utvecklas
Matrisen växer och har flera år i rad fått utmärkelser som både Gasell och Superföretag. Hos oss arbetar du nära företagets kärna med möjlighet att aktivt vara med och påverka tjänster och processer. Korta beslutsvägar, kompetenta och positiva kollegor, en avspänd atmosfär samt fokus på kunden och våra medarbetare är något som kännetecknar Matrisen. Vi arbetar i centralt belägna lokaler på Första Långgatan i Göteborg.

Arbetstider och omfattning
Heltid Rekrytering

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 500582
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Olsson

Företag
ISS Personaltjänster

Adress
ISS Personaltjänster
Årstaängsvägen 11
11794 STOCKHOLM

Jobbnummer
1455538

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ISS Personaltjänster

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ISS Personaltjänster: