Teamledare till Godsmottagning
Dreamlogistics AB / Lagerjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamlogistics AB i Sigtuna,
Stockholm,
Habo,
Jönköping,
Borås eller i
hela Sverige Brinner du för lager & logistik? Har du dessutom tidigare erfarenhet av en ledarroll har vi rätt tjänst för dig! Vi söker nu en ny Teamledare till vår avdelning Inhantering i Rosersberg!
Publiceringsdatum2023-06-29Om tjänstenI rollen som lagermedarbetare på avdelningen Inhantering arbetar du med lossning och lastning av lastbilar. Du tar emot inkommande gods och registrerar dessa i vårt system samt stämmer av leverans mot följesedel. Du arbetar med lossning av containers vilket kräver att du gillar fysiskt arbete och är van vid tunga lyft.
Du arbetar med att lagerföra produkter både i våra stallage och i vår automation och du hanterar även utleveranser. Då rollen innebär att du blir Teamledare för gruppen kommer du också att arbeta med KPI uppföljningar, LEAN och ständiga förbättringar för medarbetarna samt avdelningen.
Vi utför arbetet med hjälp av våra egna system och kommunicerar information direkt till våra kunder.
Om dig
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är ansvarstagande och inte räds för att få ett arbete gjort. Du är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta både praktiskt som med administrativa arbetsuppgifter. Vidare är det viktigt att du trivs bra i grupper och förstår innebörden av ett bra teamwork. Då du även kommer ha ett ansvar för gruppen ställer vi höga krav på din förmåga att vara lyhörd, kommunikativ och se alla dina medarbetares behov.
Krav för tjänsten är:
• Minst 1 års erfarenhet av en ledande roll.
• Tidigare erfarenhet inom lager & logistik.
• Obehindrad i det svenska språket.
Har du dessutom arbetat med någon form av automation, LEAN och utveckling av team ses det som meriterande. Truckkort ses också som meriterande.
Om företagetShelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sen ca 1 år tillbaka en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service.
Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med en inledande provanställning på 6 månader. Vi arbetar dagtid, kl 7-16, måndagar-fredagar. Tillträde sker enligt överenskommelse med önskvärd start i augusti/september. Arbetet är stationerat i Rosersberg.
Lön sätts efter branschvana, vi är anslutna till Transportavtalet.
Vi arbetar löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig på mail till:
elin.rubin@bring.com eller
julia.rudh@bring.com. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rasmus Eriksen på
rasmus.eriksen@bring.com. Observera att inga ansökningar tas emot via mail, enbart frågor kring tjänsten. Sista ansökningsdag är 25 augusti.
Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dreamlogistics AB (org.nr 556833-0756),
https://shelfless.se Arbetsplats Shelfless
Kontakt Elin Rubin
elin.rubin@bring.com Jobbnummer 7926452
Observera att sista ansökningsdag har passerat.