Teamledare/supportmedarbetare till IST

IST Group AB / Kundservicejobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IST Group AB i Växjö, Värnamo, Ydre, Kalmar, Kristianstad eller i hela Sverige

Brinner du för kundkontakt och har som mål att alltid ge bästa möjliga service? Är du dessutom redo att ta nästa steg i din supportkarriär där du, som teamledare, får möjlighet att coacha dina kollegor till att leverera Customer Success av allra högsta kvalitet? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

Publiceringsdatum
2021-10-29

Om företaget
Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Om rollen

Vi har en spännande tid framför oss! Vill du vara med på resan där vi går från klassisk support till Customer Success och ser till helhetsbehovet för våra kunder?

I den här rollen jobbar du kundnära med fokus på att utforska problem och hitta de bästa tänkbara lösningarna till våra kunder, med hjälp av våra skoladministrativa system. Vi är ingen volymsupport men du kommer till viss del arbeta med att hjälpa kunder via first line. Här finns snarare möjligheter för dig som vill gå på djupet och samtidigt ge våra kunder mervärde.

I tillägg till din roll som supportmedarbetare ges du också möjlighet till att coacha ett av våra team till att leverera en ännu bättre kundupplevelse. I rollen som teamledare får du en spännande möjlighet att utveckla och coacha dina kollegor inom teamet i kommunikation, kunddialog och utveckling i rollen. Du arbetar genom medlyssning och genomgång av ärenden tillsammans med dina kollegor för att höja servicenivån ytterligare till våra kunder. Tillsammans med dina teamledar-kollegor och Head of Support har du en viktig roll i att organisera kontakten mellan avdelningar och säkerställa att vi arbetar på smartaste sätten.

Du ingår i IST:s supportorganisation som består av ett 15-tal härliga kollegor som är nyfikna på att lära känna dig och din kompetens! Du ges stora möjligheter till personlig utveckling och för rätt person finns det chans att hela tiden utmanas och därmed utvecklas i en mängd spännande arbetsuppgifter och uppdrag.

Rollen är en heltidstjänst med placering på vårt kontor i Växjö (med möjlighet till hybridarbete).

Vem är du?

Vi tror att du är redo att ta nästa steg i din supportkarriär! Du brinner för kundservice och har mångårig erfarenhet därifrån men har kanske framtida ledarambitioner? Eventuellt arbetar du redan idag i en teamledarroll, men detta är inget krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en positiv och energifylld lagspelare som har förmågan att hela tiden ta till dig nya kunskaper och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Din kommunikativa förmåga är betydande för att lyckas väl i det dagliga arbetet, varför tydlighet och professionell framtoning är att föredra. Du är trygg, flexibel och ansvarstagande i ditt sätt att vara och sätter alltid kunden i centrum, oavsett grad av svårighet i det ärende du hanterar. Du har en naturlig fallenhet för ledarskap och ser dig själv vilja utvecklas inom området framåt.

Vi tänker oss att din bakgrund antingen finns i ett kundserviceinriktat yrke, gärna i en tidigare organisation där du kommit i nära kontakt med support, försäljning och IT, eller genom en akademisk utbildning inom IT, ekonomi eller liknande. Oavsett tror vi att du har ett teknikintresse och god förståelse för framtidens teknik.

Då vi supporterar våra svenska kunder kräver rollen goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.

Din ansökan

Låter detta som din nästa utmaning?

Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-11-28. I din ansökan vill vi att du beskriver din erfarenhet av ett lyckat kundmöte (redogör för händelseförlopp, ditt agerande och utfall i situationen).

Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt.

Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Head of Support & Maintenance Katarina Hallengren (katarina.hallengren@ist.com) eller HR Business Partner Hanna Kullsten (hanna.kullsten@ist.com).

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Start enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IST Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
IST Group AB (org.nr 556254-0806), http://www.ist.com

Arbetsplats
IST

Jobbnummer
6081710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IST Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IST Group AB: