Teamledare / Supportansvarig / Customer Support till Foxway

Bravura Sverige AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-04-29

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Foxway har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Foxway en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Med över 1100 anställda i sex olika länder hjälper Foxway sina kunder att hitta rätt väg i det digitala livet. Foxway löser sina kunders digitala problem, för att användare och medarbetare ska kunna fokusera på det de gör bäst.

Foxway vill bli det ledande företaget i Europa när det kommer till hållbara digitala tjänster och cirkularitet. De erbjuder en helhetslösning kring digitala verktyg och teknik med processer som effektiviserar och underlättar vardagen för användaren. Som en partner hjälper de sina kunder att identifiera styrkor och utvecklingsområden i deras verksamhet och stöttar upp med de insatser som behöver göras för att nå uppsatta mål. Med över 10 års erfarenhet av att digitalisera verksamheter utifrån verksamhetsnytta och behov erbjuder de en partner som har både teknisk kompetens och väl förankrad verksamhetsförståelse.




Dina arbetsuppgifter
I rollen som Teamledare på Foxway arbetar du med den dagliga operativa driften av Customer Support. Idag arbetar fem engagerade medarbetare i supporten där du ansvarar för att stötta och motivera teamet samtidigt som du deltar operativt med att svara på supportärenden från kunder. Du har det övergripande personalansvaret vilket innefattar lön, utvecklingsplaner, utbildning, hållbarhet och rekrytering. Du ansvarar vidare för den interna arbetsmiljön samt uppföljning av medarbetarundersökningar. Du utför även regelbundna utvärderingar av KPI:er för att följa upp Customer Support teamet samt se till att teamet efterlever Foxways höga servicenivåer.

Då du även arbetar operativt ansvarar du för eskalerade ärenden i supporten alternativt eskalerar det vidare till rätt avdelning. Därmed har du ett tätt samarbete med avdelningar såsom 2nd och 3rd line-support, säljavdelningen och kvalitetsavdelningen. Slutligen är du med och bidrar med ständiga förbättringar för att effektivisera processer och rutiner för att maximera kundnyttan.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 3 års erfarenhet av en kundtjänst-/supportroll, med fördel på ett IT/teknik-företag
• Stort intresse för ledarskap och utveckling för såväl dig själv som teamet
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av ITIL 4

För att lyckas i rollen och på Foxway är du en kommunikativ person som motiveras av att leda och stötta grupper för att tillsammans nå uppsatta mål. Du är van vid att strukturera ditt eget arbete och enkelt planera och delegera arbete vid behov. Vidare har du ett professionellt förhållningssätt och motiveras av att bygga samt förvalta relationer med både medarbetare, kunder och andra intressenter. Du har ett högt driv samt strävar efter att ge kunden den bästa möjliga service genom att arbeta aktivt med ditt team. Självledarskap är en viktig del i ditt sätt att leda dig själv och andra vilket du visar tydligt i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teamlead, Teamledare, Kundtjänst, Kundtjänstansvarig, Ledare, Team ledare, customer support, support, customer success, kundtjänstmedarbetare, administration, Service, Heltid, Malmö, Foxway

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Victor Rundberg
victor.rundberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6587637

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: