Teamledare Payroll
Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm,
Linköping,
Västervik,
Karlskoga,
Jönköping eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 360 medarbetare och i koncernen närmare 2500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 10st lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Arbetsbeskrivning Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från att leda medarbetare till positiva resultat genom att sätta medarbetare och kunder i fokus.
Du är ansvarig för den dagliga produktionen och leverans till kund av tjänsten lön. I stora drag handlar det om att ansvara för budget & resultat, produktion, personal, kund, processerna samt kvalitet i leverans av lönetjänsten. Rollen är mycket viktig i organisationen och du rapporterar direkt till Affärsområdeschef Payroll. Det är en självständig roll som innebär att du kommer ha stora kontaktytor både inom och utanför organisationen.
Ansvarsområden
• Övergripande produktionsansvar
• Kundansvar
• Budget och uppföljning
• Personalansvar
Kvalifikationer och egenskaper Du har gärna en akademisk utbildning eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av löneprocessen och personalledning är mest tongivande i denna rekrytering. Goda kunskaper i Office-paketet och vana att använda engelska som arbetsspråk är ett önskemål.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
Modig som ledare, rak och tydlig dialog
Smidig och politisk, kan navigera både internt och externt
Likeable, utåtriktad och ärlig
Entusiasmerande med gott humör
Prestigelös, stark och stabil i dig själv
Om företaget Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra likJ Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag. Sist men inte minst deltar du i ett hälsoprogram via Sophiahemmet. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Frågor och kontakt Ansök gärna redan idag men senast den 18 maj. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju löpande. Vid eventuella frågor kontakta Kristina Radise 08-506 116 03.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-04-19ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
Dalagatan 100
11181 Stockholm
KontorsadressDalagatan 100
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2793552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.