Teamledare Östhammar Direkt, Östhammar
Östhammars Kommun / Chefsjobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Östhammar,
Uppsala,
Heby,
Tierp,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östhammars Kommun i Östhammar Varje dag går cirka 1800 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.
Vi söker en engagerad och erfaren Teamledare till Östhammar Direkt, vilket är namnet på kundtjänsten i Östhammars kommun. Vår kundtjänst kännetecknas av hög servicenivå där kundtjänstmedarbetarna besvarar en stor mängd frågor, löser inkomna ärenden och vägleder våra kommuninvånare. Kundtjänstteamet består av 13 ordinarie medarbetare och 4-5 vikarier fördelat på två fysiska platser, båda belägna centralt i Östhammar. Vår nuvarande Teamledare går i pension och vi ser gärna att ni får möjlighet att gå parallellt en period för mentorskap och kunskapsöverföring.
Publiceringsdatum2024-04-05ArbetsuppgifterI rollen som Teamledare kommer du att leda och stödja de båda kundtjänstteamen med tillhörande receptioner. Arbetsuppgifterna innefattar att leda och coacha kundtjänstteamen och stödja medarbetarna i frågor som uppkommer från både externa och interna kunder, via telefon, mail och fysiska besök samt att säkerställa hög kvalitet i kundbemötandet.
I den dagliga driften ingår att kvalitetsgranska servicen, följa upp ärendestatistik, utveckla rutiner - och inte minst vara en del av teamet som hanterar kundernas frågor för att förstå processer och fånga upp förbättringsområden. I uppdraget ingår även att ansvara för den dagliga planeringen av arbetet och schemaläggning. Teamledaren arbetar även operativt vid behov. Som Teamledare har du ett nära samarbete med verksamhetschefen för Kommunikation och kundtjänst. Du kommer även vara delaktig i budgetarbetet.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen som Teamledare behöver du vara social, engagerad, positiv och ha en god kommunikativ förmåga. Vidare ser vi att du är ansvarstagande och stabil, är strukturerad med en stark problemlösningsförmåga och har förmåga att samverka. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap, gärna inom kundtjänst, och är du utbildad inom ledarskap är detta meriterande. God datorvana och teknisk förståelse är ett krav, liksom B-körkort.
Att arbeta på kundtjänst kan i perioder vara hektiskt, därför är det viktigt att du har förmåga att hantera hög arbetsbelastning och stressiga situationer. Har du erfarenhet av att jobbat med budget- och budgetuppföljning är detta meriterande, likaså erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation och kunskaper i engelska.
Låter detta som något för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss ber vi dig söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan digitalt kan du skicka din ansökan märkt med referensnummer till:
Östhammars kommun
Kommunledningskontoret, HR
Box 66
742 21 Östhammar
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS-2024-308".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östhammars kommun (org.nr 212000-0290),
http://osthammar.se/jobb Kontakt Verksamhetschef Kommunikation och kundtjänst
Lena Säfström
Lena.Safstrom@osthammar.se 0702735029 Jobbnummer 8589282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.