Teamledare Kundtjänst i Köpenhamn
Deichmann-Sko AB / Övriga jobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Deichmann-Sko AB i Ospecificerad arbetsort Vill du vara en del av Europas största skokedja?
Vi söker nu en svensktalande teamledare till vår kundtjänst i Köpenhamn.
Brinner du för skor och mode? Letar du efter ett jobb där du är en del av en arbetsplats med engagerade kollegor och god arbetsmiljö, där det alltid finns något att göra? Nu har du chansen att bli en del av vårt team!
Vår arbetsplats är belägen i centrala Köpenhamn mittemot centralstationen i hemtrevliga och ljusa lokaler. På huvudkontoret är vi 30 positiva danska och svenska kollegor.
Publiceringsdatum2016-08-19Dina arbetsuppgifter• Besvara samtal och e-mail samt ta emot kundbeställningar på svenska, danska och ibland på engelska.
• Ansvarig för att vår onlinekatalog och hemsida är uppdaterad och redigerad i både Danmark och Sverige.
• Översätta danska och tyska texter till svenska.
• Korrekturläsning av svenska och danska texter.
• Diverse administrativa uppgifter vid vidareutveckling och underhåll av onlineshopen.
Som teamledare läggs det stor vikt vid ordinarie arbetsuppgifter enligt ovan, men i temledarrollen ingår även:
• Att ta initiativ till, och genomföra försäljningsorienterade aktiviteter.
• Att ha kontakt med diverse avdelningar på vårt tyska huvudkontor.
• Ett ansvar för avdelningen vid vår onlineshop managers frånvaro.
Vi letar efter en engagerad medarbetare som:
• Har goda språkkunskaper. Du ska vara säker på det svenska språket, både i tal och grammatik, och du ska vara skarp i dina skriftliga formuleringar. Du ska förstå och tala danska för att kunna ge kundservice på danska. Det är en stor fördel om du också kan tyska eller engelska.
• Är social och tillmöteskommande, med en ?leende röst?.
• Med fördel har erfarenhet av näthandel och gärna produktkunskap om skor.
• Har förmågan att hålla huvudet kallt, är strukturerad och löser uppgifter i tid, även när tiden är knapp.
• Har en god IT-kunskap och datavana där det finns en förståelse för hur olika system hänger ihop och fungerar tillsammans. Goda kunskaper i Office-paketet är också viktigt.
Vi erbjuder:
• En heltidsanställning, med 37 tim/vecka flexibelt utlagd på vardagar mellan 8-17.
• Ett härligt samarbete med trevliga och kompetenta danska, svenska och tyska kollegor på huvudkontoret samt 500 butiksanställda, fördelade på 61 butiker i 2 länder.
• Lön enligt kvalifikationer.
• Goda utvecklingsmöjligheter.
• Pensionssystem, personalmatsal, personalrabatter och personalförening.
Du kommer att arbeta i vår onlineshop och rapportera till vår Onlineshop Manager Rebecca Arlnæs.
Intresserad?
Om detta har väckt ditt intresse ber vi dig skicka oss din ansökan så snart som möjligt, via vår hemsida.
Sista ansökningsdag är den 28 augusti 2016. Urval och intervjuer sker löpande varpå tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten kan du kontakta Onlineshop Manager Rebecca Arlnæs.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-28
Kontaktperson, Onlineshop Manager
Rebecca Arlnæs, 0045 33 34 38 04
FöretagDEICHMANN-SKO AB
AdressDEICHMANN-SKO AB
BOX 4051
20311 MALMÖ
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3002529
Observera att sista ansökningsdag har passerat.