Teamledare / Kundservicemedarbetare

Säljpoolen i Sverige AB / Chefsjobb / Göteborg
2023-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare / Kundservicemedarbetare" (publicerad 2023-07-03) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Teamledare / Kundservicemedarbetare
Göteborg
Brinner du för god service, är tekniskt lagd och vill lyckas tillsammans med ditt team? Då är det just dig vi söker! Nu kan du bli en del av ett kundfokuserat team i Göteborg och på samma gång ingå i en global organisation med alla de förmåner och möjligheter det innebär.

Publiceringsdatum
2023-06-26

Dina arbetsuppgifter
Rollen som teamledare och kundservicemedarbetare innefattar både operativt arbete på kundservice, samt ansvar över ditt team bestående av sju personer. Detta är en teknisk kundtjänst som hanterar frågor gällande reservdelar till maskiner där du stöttar och supporterar dina kunder och medarbetare. Du kommer även samarbeta med övriga kundserviceteam i Norden.
Tjänsten innefattar i korthet:
Operativt arbete i kundserviceteamet (order, telefoni, mail, livechat)
Planering av vecko- och semesterscheman
Säkerställning av det dagliga arbetet
Hantering av tidrapporter och ledighet
Onboarding för nya medarbetare
Deltagande i olika globala Communities
Framtagning av månadsrapporter
Support och utbildning av teamet samt säkerställning av kompetens

Du arbetar tätt med dina kollegor på olika nivåer och avdelningar för att bibehålla Kärchers goda rykte, agerar affärsmässigt och är en ambassadör för god service och framgångsrik support. Du utgår från vårt kontor i Göteborg med flexibilitet att arbeta hemifrån någon dag/vecka enligt överenskommelse.

Vad är Louise Blanckenfjells, kundtjänstmedarbetare, förväntningar på sin nya kollega?
"Mina förhoppningar på vår nya kollega är att få in en person med ambition om att ständigt kunna bli bättre som grupp och motivera sitt team på ett närvarande och roligt sätt. Någon som engagerar sig i vårt dagliga arbete och är intresserad av vad vi gör, som gärna vill vara med och ser hur vi arbetar för att kunna optimera dagarna på bästa sätt för oss själva, våra kollegor och framför allt för våra kunder. "
Läs mer om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/karcher/teamledare

Vi erbjuder
Som teamledare och kundservicemedarbetare blir du del av en internationell organisation. Kärcher är ett tryggt, stabilt och familjärt bolag som värnar om sina medarbetare och deras intressen. Vi är omhändertagande och firar våra framgångar gemensamt där alla är med på aktiviteter som arrangeras.
Du som blir vår nya teamledare och kundservicemedarbetare kommer få en introduktion i form av en omfattande produktutbildning för att du ska kunna hantera olika typer av frågeställningar från kunder på bästa sätt. Dessutom besitter ditt team redan en hög produktkunskap vilket innebär att du kommer få ett bra stöd. För dig som vill växa med bolaget finns det goda möjligheter att på sikt kunna utvecklas både regionalt och globalt.

Profil
Rollen som teamledare och kundservicemedarbetare kräver en person med erfarenhet, framåtanda och affärsmässighet. Du behöver kunna hantera parallella processer och högt tempo. Har du lett team eller haft ledaransvar i tidigare tjänster är det fördelaktigt, men du kan även ha naturliga ledaregenskaper och känna dig redo för ditt nästa kliv i karriären.
Vi ser gärna att du:
Har hög samarbetsförmåga
Har erfarenhet av arbete med mycket kommunikation i både tal och skrift
Har förmåga och mod att tänka nytt och få med dig andra på "resan"
Är tekniskt intresserad
Är självgående och strukturerad
Har lätt för att lära dig och förstå nya system samt teknisk produktinformation
Kan bemöta kunder, lyssna och självständigt söka information för att lösa kundens problem
Arbetar proaktivt
Behärskar engelska i tal och skrift då det är vårt koncernspråk
Erfarenhet av arbete i SAP är meriterande

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Kim Storm, tel. 031-70 45 182.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Urval sker i augusti, men skicka gärna in din ansökan redan idag så återkommer vi längre fram.
Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är den globala ledaren inom rengöringsutrustning och vi erbjuder innovativa produkter och tjänster för både konsumenter och professionella användare som gör det möjligt att få tillbaka WOW-känslan hemma och på jobbet. Vi arbetar med hållbarhet i fokus och våra primära hållbarhetsmål som vi ska nå innan 2025 är klimatneutral tillverkning, återvinning av råvaror och minskad användning av plastförpackningar.
Kärcher Sverige har en stark positiv utveckling och vi har nu satt målen för 2026 där vi skall nå en omsättning på 700+ mkr. För att nå dit kommer vi att erbjuda innovativa lösningar och tjänster, utökade digitala satsningar och genom att arbeta tillsammans som ETT Kärcher med kunden i fokus. Vill du vara med på resan och skapa mer WOW tillsammans med oss?

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726)

Arbetsplats
Kärcher AB

Kontakt
Rekryteringskonsult
Kim Storm
031-70 45 182

Jobbnummer
7913986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: