Teamledare Kund- och Leverantörsreskontra

Humana AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv?
Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana - det ledande nordiska omsorgsföretaget.
Vi utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål.
Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Våra ledord är Engagemang, Ansvar och Glädje.
Om tjänsten
Som teamledare har du ett övergripande ansvar för flöden och processer kopplat till kund- och leverantörsreskontra för ca 60 bolag inom affärsområdet Individ & Familj.
Tjänsten innefattar att driva effektiviseringar och förbättringar samt arbetsleda ca 10 medarbetare inom teamen.
Du kommer att rapportera till redovisningschef och ingå i affärsområdets ekonomiavdelning bestående av ca 30 personer.
Arbetsuppgifter
• Leda och ansvara för att arbete kring kund- och leverantörsreskontran håller hög kvalitet och effektivitet samt att utveckla processer och arbetssätt inom teamen
• Arbetsleda och coacha medarbetare samt utbilda vid behov
• Ansvar för vissa delar i månads- och årsbokslut
• Ansvar för att kundfakturering sker i enlighet med avtal i de system som används för fakturering
• Ansvar för att uppdaterade rutinbeskrivningar finns och att policys och rutiner efterlevs
• Ansvar för att säkerställa en god intern kontroll
• Stötta i övriga redovisningsfrågor
• Behjälplig med ad-hoc analyser och framtagande av statistik
Vem söker vi?
Vi söker dig som vill anta denna nyckelroll vilket innebär att säkerställa effektiva processer samt att driva utveckling och förbättringar inom teamen. Du är en driftig person med stark förändringsvilja som tycker om att ta ansvar. Vi står inför införandet av nya system varav erfarenhet av systemimplementeringar är meriterande. Inom hela ekonomiavdelningen arbetar vi med ständiga förbättringar och det är viktigt att du gillar att arbeta med processutveckling.
Du är trygg i ditt ledarskap och har ett positivt coachande arbetssätt med en förmåga att engagera och entusiasmera dina medarbetare. Du tycker om att arbeta strukturerat och har goda kunskaper i MS Office samt är systemintresserad. Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi och med minst ett par års erfarenhet av arbete i en liknande roll, gärna med transaktionsintensiva flöden. Tidigare erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Navision är meriterande. Eftersom vi ingår i en internationell koncern förutsätter vi att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Kontakt vid frågor:
Frida Lundin, Redovisningschef; frida.lundin@humana.se
Sista ansökningsdag:
2021-08-20 Därefter påbörjas rekryteringsprocessen.
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv". Läs mer på www.humana.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-07-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146717".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Humana AB (org.nr 556760-8475)

Jobbnummer
5868981

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana AB: