Teamledare/Koordinator

Bring Frigoscandia Supply chain management / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till våra kunder runt om i världen. Idag arbetar vi bl a med IKEA, General Mills, Tivall, HSÖ, Yoplait och Burger King. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Norge, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet söker vi nu en vikarierande Teamledare/Koordinator med placering i Helsingborg.
Som Teamledare/Koordinator på Bring Frigoscandia, affärsområde SCM, kommer du i huvudsak att ansvara för all kundkontakt med en specifik kund samt ha det övergripande dagliga ansvaret för övriga kunder inom gruppen.
I befattningen ingår framförallt ett ansvar gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information & reklamationer samt att vara huvudsaklig kontaktperson för lager och transport i allt löpande.
För att lyckas i detta arbete är det är viktigt att du som söker har vana vid att arbeta direkt gentemot kund, gärna med bakgrund i transport/logistik branschen. Du måste vara serviceinriktad med stort kundfokus, samt stresstålig. Du måste ha intresse för andra människor och kunna arbeta med både intern och extern personal. Arbetet är variationsrikt och det är viktigt att du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete självständigt för att kunna trivas på denna tjänst. Har du även förmåga ett tänka i processer och se samband är detta ett jobb för dig.
Du som söker skall ha högskoleutbildning alt. dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Du måste tala och skriva både svenska och engelska flytande. God datorvana är ett måste och vana vid att arbeta med vårt affärssystem M3 (Movex) samt ytterligare språkkunskaper är meriterande.
OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas.
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Johan Lundquist +46 42 17 83 66 alt. +46 708 34 20 91. Din intresseanmälan skickar Du senast 2010-04-16 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följa instruktionerna.

Publiceringsdatum
2010-03-31

Arbetstider och omfattning
Vikariat Heltid

Ersättning
Enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-16
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Åsa Waldemarsson, +46 042-178355, +46 0708-178003

Företag
Bring Frigoscandia Supply chain management

Adress
Bring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
619532

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigoscandia Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management: