Teamledare inom kundreskontra
Adecco Sweden AB / Övriga jobb / Mölndal
2018-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare inom kundreskontra" (publicerad 2018-03-23) ⬅️
Visa alla övriga jobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Har du gedigen erfarenhet i kundreskontra och kredit policy? Kan du självständigt ansvara för bokslutsarbete? Adecco söker dig som vill få möjlighet att arbeta i ett ledande globalt bolag verksamma inom mjukpapper och hygienartiklar!
Publiceringsdatum2018-02-13Om tjänstenSom Teamledare kommer du att ha ansvar för det dagliga och operationella arbetet för tre medarbetare under rådande omorganisering. Du ansvarar för att ha gedigen kunskap i kundreskontra vilket innebär lager och regler som reglerar inkasso, räntedebitering och kravbrevshantering.
Du kommer huvudsakligen att ansvara för:
• Ta fram rapporter och ge support till BU
• Månadsrapportering av KPI:er till ekonomiavdelning och ansvarig regionschef
• Top risk rapportering
• IT- ärenden vid systemfel
• Bokslutsarbete
Vidare ansvarar du för att diskutera betalningsplaner, förfallna fordringar, kundernas betalningsbeteenden med bolagets nordiska säljorganisationer. Du kommer att ha stöd av Treasury Services Manager samt process- och personalansvarig.
Om dig
Du har tidigare gedigen erfarenhet av kundreskontra och kan självständigt ansvara för bokföring. Detta innefattar att du har god kompetens för de regelverk som finns inom kundreskontra och kan stötta teamet i legal rätt. Vidare har du en god förståelse för kredit policy och lätt för att sätta dig in i detta. Då du kommer att ta beslut om inkasso för sju länder så hanterar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift, men också det svenska språket.
Som person är du trygg i din profession och har en god förmåga att fatta beslut. Du har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och en ny roll. Vidare ser vi att du är prestigelös och har en god kommunikativ förmåga.
Viktigt för tjänsten är:
• Gedigen erfarenhet inom kundreskontra
• Kan självständigt ansvara för bokslutsarbete
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal såväl som skrift
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Om anställningen
Tjänsten skall tillsättas omgående och kommer att pågå under 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetstiderna är förlagda till vardagar 07.30-16.30.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Carlsson 031-725 45 39
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3962698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.