Teamledare inom Contact Center hos Lindorff!

Adecco Sweden AB / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare såväl som affärer? Är du resultatorienterad, har ett stort kundfokus och drivs av teamarbete? Adecco söker dig som vill arbeta som Teamledare för ett team som präglas av engagemang, energi och positiv anda!

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. De erbjuder informationstjänster, betalningstjänster, faktureringstjänster samt tjänster inom inkasso och köp av fordringar. I dag är Lindorff särskilt framstående inom finansindustrin, där de har en ledande ställning i Europa. Lindorff har cirka 3 700 anställda i tretton länder. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro). Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII.

Publiceringsdatum
2017-05-19

Om tjänsten
Som Teamledare kommer du att ansvara för ett av fyra team inom avdelningen Contact Center. Teamet är en grupp om 15 personer som, utifrån ledorden Professional, Customer Oriented, Performance Oriented och Caring, ansvarar för att tillsammans med kund ta fram betalningsplaner för att hitta en uppgörelse i ärendena.
Som Teamledare ansvarar du för att engagera och coacha medarbetarna i sitt arbete så att teamet når kortsiktiga och långsiktiga mål. Med ditt ledarskap har du en mycket god förmåga att utveckla medarbetarna i sitt arbete, motivera dem och skapa förutsättningar för en god leverans. Vidare ansvarar du för att följa upp teamets leverans för att på så vis säkerställa höga resultat och en god kvalitet.

Du har fullt personalansvar vilket innefattar både utvecklings- som lönesamtal och själv kommer du att rapportera till avdelningschefen för Contact Center.

Om dig
Vi söker dig som har ett par års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med fokus på att leda och utveckla medarbetare och affärer. Med erfarenhet av att arbetat inom verksamheter som präglas av högt tempo, resultatfokus och en snabbrörlig organisation så kommer du att ha goda förutsättningar för att axla rollen. Har du tidigare arbetat med inkasso eller liknande verksamhet så är detta högt meriterande. Vidare har du goda systemkunskaper och är van vid att använda dator som verktyg. Du har också en god kommunikativ förmåga och hanterar det svenska såväl som engelska språket obehindrat.

Som person är du noggrann och har ett högt resultat- och serviceorienterat arbetssätt. Du brinner för teamarbete och är en person som har en god förmåga att engagera andra, du ser till varje individs behov och kan entusiasmera en grupp till att jobba för att nå uppsatta mål. Vidare har du ett coachande förhållningssätt och god förmåga att följa upp prestationer och resultat.

Viktigt för tjänsten är:
• Goda ledaregenskaper och ett coachande förhållningssätt
• Ett par års erfarenhet av personalansvar
• Att du hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal samt skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Teamledare skall tillsättas omgående och du kommer att få en anställning hos vårt kundföretag Lindorff. Arbetet är på 38,75h/vecka och arbetstiderna är förlagda till kl.08.00-16.30. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Du erbjuds en tjänst hos Lindorff, ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana sig själva. De sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.
Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3511597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: