Teamledare för Arbetskraft!

Göteborgs Stad, SDF Härlanda / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, SDF Härlanda i Göteborg

Härlanda är en av Göteborgs 21 stadsdelsförvaltningar och ligger i ett naturskönt område med cirka 20 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen ansvarar för att ge service och erbjuda tjänster inom verksamhetsområdena förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, hälso- och sjukvårdsverksamhet, funktionshinder samt kultur och fritid. SDF Härlanda har cirka 1 500 anställda.
Arbetskraft utgör en del av enheten för Arbete & Integration, Familjeomsorgen i SDF Härlanda. Vårt uppdrag är att tillhandahålla arbetslivsinriktad rehabilitering i form av arbetsträning i anpassad miljö och på arbetsplatser, samt tvärprofessionella arbetsförmågeutredningar. Vi arbetar också med coachning i syfte att motivera och stödja individer ut i arbete/ sysselsättning. Vi stödjer även deltagare ute på reguljära arbetsplatser, utifrån metoden Supported Employment. Målgruppen är arbetssökande personer och personer med olika funktionsnedsättningar.
Våra kunder, utöver SDF Härlanda, är alla stadsdelar i Göteborg, kranskommuner samt privata uppdragsgivare.

Publiceringsdatum
2009-11-05

Arbetsuppgifter
Är du vår nya teamledare? I så fall välkomnar vi dig till ett tvärprofessionellt team om ca tio kollegor med bred kompetens och höga ambitioner. Arbetsgruppen består av arbetsterapeuter, socionomer, personal- arbetsvetare samt grupphandledare.
Din primära roll som teamets arbetsledare är att ansvara för samordning av uppdragen från våra olika uppdragsgivare och planera och organisera verksamhet och tjänster därefter, samt vara ett kunskaps- och metodstöd i rehabiliteringsprocesser.
I dina arbetsuppgifter ingår en hel del samverkan och du kommer att ha en viktig roll i att kommunicera med kunder och uppdragsgivare såväl internt inom Familjeomsorgen som externt utanför förvaltningen. Bland våra samarbetspartners märks boendestöd, SOL- och LSS-handläggare, arbetsgivare, anhöriga, särskola och vuxenutbildning, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, samt andra arbetsmarknadsaktiviteter i staden.
Tillsammans med teamet och enhetschefen ansvarar du för löpande utveckling av verksamhetsinnehåll, arbetssätt och metoder, samt uppföljning av insatser och resultat av våra interventioner.
Teamledare och enhetschef samarbetar också nära i frågor om ekonomi och personal, samt rekrytering, kompetensutveckling och målarbete.

Kvalifikationer
Vi söker nu dig med ett brinnande intresse och flera års dokumenterad erfarenhet av arbetslivsinriktade insatser, samt rehabiliterande och habiliterande stöd till personer med olika funktionsnedsättningar ut mot sysselsättning, arbetsliv och studier.
Du har en bred kunskap om rehabiliteringsprocessen och berörda myndigheter och den lagstiftning och rättspraxis som reglerar området. Vi vill att du har erfarenhet av arbete direkt mot arbetsgivare och har insikt om de spelregler som gäller på arbetsmarknaden.
Vi använder ett lösningsfokuserat förhållningssätt och vår arbetsmetodik bygger bl.a. på Supported Employment, IPS och Individuellt Stöd i Arbete. Det är därför meriterande att du har kunskap och praktisk erfarenhet av dessa arbetssätt och metoder, liksom metoder och instrument för utredning av arbetsrelaterade förmågor och dokumentation.
Din utbildningsbakgrund är troligen personal- eller beteendevetare, arbetsterapeut, socionom, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten, gärna med för området adekvat påbyggnad.
Som person är du lyhörd och har förmåga att agera som positiv kraft för att stödja teamet framåt utifrån de mål och riktlinjer som finns för verksamheten. Du har en utpräglad känsla för samarbete och problemlösning och har lätt för att skapa nya kontakter och nätverk.
Vi förutsätter att du har en positiv människosyn och kan visa ett gott bemötande gentemot deltagare, arbets- och uppdragsgivare, samt övriga samverkanspartners. Ett tydligt utåtriktat förhållningssätt med säljande förmåga är därför ett krav för tjänsten.
Körkort för bil är ett krav liksom god förmåga att uttrycka dig i skrift och vana att arbeta med datorn som verktyg, ex. vid dokumentation.
Då tjänsten även innebär en arbetsledande funktion är tidigare ledaruppdrag meriterande.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet vid rekryteringen.
Tjänsten kräver en hel del engagemang och nytänkande från din sida, men i gengäld erbjuder vi dig ett mycket stimulerande, roligt och fritt jobb, trevliga kollegor, god arbetsmiljö, handledning och nödvändig kompetensutveckling.
Härlanda stadsdelsförvaltning vill ta tillvara på de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför vår verksamhet.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: 2010-01-04

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 40/40

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-11-27
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ange följande referens när du ansöker: 66/09
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Björn Lind, 031-365 51 02, bjorn.lind@harlanda.goteborg.se

Facklig kontakt
Marie-Louise Udéhn, 031-365 50 81
Leilla Bezzazi, 031-368 57 51

Företag
Göteborgs stad, SDF Härlanda

Adress
Göteborgs stad, SDF Härlanda

Jobbnummer
532446

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, SDF Härlanda

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, SDF Härlanda: