Teamledare Drift/Servicedesk
Quest Consulting Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare Drift/Servicedesk" (publicerad 2020-11-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-11-15Dina arbetsuppgifterVi söker dig som har några års erfarenhet som Teamledare och som har god kunskap om hur Servicedesk, övervakning, incidenthantering samt problemhantering samverkar och hur information flödar mellan de olika funktionerna.
Du kommer att jobba i en del av organisationen där det sker många och snabba förändringar så det är viktigt att man klarar av att ha många bollar i luften, kan prioritera och att man har ett stort driv och nyfikenhet. Du jobbar kontinuerligt med att utveckla och förbättra de arbetsuppgifter och arbetsrutiner som finns inom de nämnda grupperingarna, via sprintar för att få maximal framfart.
En viktig aktivitet är att säkerställa att samverkan mellan grupperna fungerar optimalt, exempelvis genom att kvalitetssäkra handskakningsrutiner samt kritiskt analyserar och utvärdera de befintliga arbetsuppgifterna.
Specificerade arbetsuppgifter:
• Leda team
• Utveckla arbetsrutiner och arbetsuppgifter
• Leda förbättringsarbete genom agilt arbete
• Följa upp på kvalitet och lösningsgrader
• Säkerställa att uppdaterad dokumentation finns tillgänglig
• Eskalera eventuella problem och hinder till ledning och/eller andra grupperingar
För uppdraget krävs följande erfarenhet/kompetens:
• Djup erfarenhet av ITIL (minst ITIL Foundation certifiering)
• Några års erfarenhet av att ha jobbat inom ett Operations Center
• Praktisk erfarenhet av att driva och koordinera team
• Erfarenhet av att jobba Agilt i sprintar och driva förbättringsarbete
• Erfarenhet av att ha jobbat inom Service Manager 9
• Kunskap om Splunk
• Kunskap om monitorering och larmhantering
• Erfarenhet av att hålla workshops och utbildningar
• Lång erfarenhet av att jobba inom stora organisationer
• Kunna dokumentera rutiner på ett tydligt sätt
• God analytisk och pedagogisk förmåga
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper
Hur du ansöker
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post
info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagQuest Consulting Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659)
Arbetsplats Quest Consulting
Jobbnummer 4957710
Observera att sista ansökningsdag har passerat.