Teamledare/Customer Service Manager till E-handelsföretag

Bravura / Butikssäljarjobb / Stockholm
2015-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamledare/Customer Service Manager till E-handelsföretag" (publicerad 2016-01-20) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2015-11-30

Företaget
Företaget är ett e-handelsföretag som erbjuder glasögon, solglasögon och kontaktlinser online. Här arbetar ca 120 medarbetare. Företaget är en uppstickare och prispressare på optikmarknaden och har en stark tradition av att alltid stå på kundens sida. Kontoret ligger i norra delarna av Stockholm men de har även försäljning i Norden och Europa.

Du arbetar på avdelningen Customer Sales & Service (CSS) där du leder en grupp om 20 personer som arbetar med kundtjänst/service. Ett viktigt gemensamt mål för avdelningen är att vara bäst på service och kundbemötande.

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare ansvarar du för 20 medarbetare och rapporterar till kundservicechefen. Du ansvarar för den dagliga driften i ditt team samt att coacha din grupp till att uppnå uppsatta mål vad gäller försäljning, service och kundnöjdhet. Ditt huvudansvar är att säkerställa medarbetarens prestation mot avdelningens satta mål. Du ansvarar för att upprätthålla och förbättra servicenivåerna. Detta kräver att du har en aktiv roll i rekrytering, utvärdering och analys av varje individuell medarbetare samt aktivt arbetar för att förbättra processer, öka kundnöjdhet, merförsäljning och minska kostnader. Stor del av rollen innebär att operativt vara ute på golvet samtidigt som rollen innebär administrativ uppföljning samt proaktivt arbete med optimerad resursplanering vilken kräver sin analys. Du har personalansvar som inkluderar utvecklings- och lönesamtal. Du har även kontakt med interna funktioner som HR, Ekonomi och Logistik.

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
• Slutförd gymnasial utbildning

Erfarenheter
• 3-års operativ ledarerfarenhet från serviceyrke, call center, besöksnäring eller retail
• Erfarenhet av personalledning
• Försäljningserfarenhet med gott resultat
• God analytisk förmåga och vana av att arbeta med olika nyckeltal/KPI:er
Meriterande:
• Erfarenhet från e-handelsbranschen
Programvaror/verktyg:
• Microsoft Office
Språk:
• God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att hålla i presentationer

Vi tror att du som söker är en trygg ledare med en mycket stark känsla för att leda och coacha andra. Du har en förmåga att få gruppen med dig, du ser individer och kan leda olika typer av personer. Då rollen innebär operativ närvaro är det viktigt att du trivs med det och är handlingskraftig att driva ditt arbete målmedvetet framåt. Företaget är en organisation med snabb tillväxt varför det är viktigt att du är flexibel och har lätt för att prioritera. För att organisera din dag mellan att planera för framtiden samtidigt som du är närvarande på golvet, är det viktigt att du har förmågan att analysera samt strukturera ditt arbete. Då detta är inom e-handel ser vi givetvis att du har en god känsla för service och kund samt har ett intresse för försäljning och utveckling. Här ges du chansen att få en fot in i en föränderlig miljö hos ett ledande e-handelsföretag.

Övrig information:

Start: Enligt ö.k
Plats: Stockholm
Lön: Enligt ö.k
Kontakt: Bravura, info@bravura.se , tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: teamledare, ledare, kundtjänst, kundservice, sales, service, försäljning, e-handel, serviceyrke, call center, besöksnäring, retail
Stockholm

Varaktighet, arbetstid
Heltid, Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Vannfält-Restorp 08-40024050 karin.vannfalt.restorp@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2552873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: