Teamledare/bemanningsassistent till Obstetrik!
Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Verksamheten finns på Kvinnokliniken och är fördelade på förlossning och BB.
Publiceringsdatum2021-10-01Dina arbetsuppgifterSom bemanningsplanerare kommer du att arbeta i team med heromarapportör, ha nära samarbete med andra bemanningsplanerare och heromarapportörer som arbetar inom verksamheten samt sektionsledare och vårdenhetschefer.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- Akutrekrytering
- Bygga schema vid nyanställningar och inför kommande planeringsperioder
- Rådgivning i självservice, stöd för medarbetarna i frågor som rör schema.
- Bemanningsplanering, både på kort och lång sikt
- Fastställa och avslå frånvaro, ledigheter på delegation av chef
- Rapportera avvikelser från ordinarie schemarad
- Chefsstöd
Vem söker vi?
Du har gymnasieexamen. Vi söker dig som är en god administratör, noggrann, lugn och har förmåga att hålla många bollar i luften. Du har lätt att anpassa dig till ett varierat arbetstempo med varierande arbetsuppgifter. Du har mycket kontakt med våra medarbetare, båda via telefon och personliga möten.
Du som söker har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Administrativ yrkeserfarenhet, att kunna använda systemet Heroma resurshantering, erfarenhet av individuell schemaplanering (ISP) och schemaläggning enligt allmänna bestämmelser (AB) och arbetstidslagen (ATL) är mycket meriterande. Stor vikt läggs vid att du har ett gott bemötande, är noggrann och strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är van vid att prioritera och organisera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med dina ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/6050".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Obstetrik
Jobbnummer 6011321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.