Teamledare - Redovisning till ett bolag med stort hållbarhetsfok

Experis Finance Huvudkontor / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Svenska Retursystem förenklar, effektiviserar och miljöanpassar den svenska dagligvarubranschen genom att driva och utveckla emballagesystem som bygger på återanvändning istället för engångsanvändning. Grundidén är att konsumentprodukterna ska levereras i returenheter som hela tiden återanvänds i ett system till fördel för miljön i stället för att levereras i engångsemballage. Systemet har en snabb tillväxt och i dagsläget levererar och återtar Svenska Retursystem årligen över 110 miljoner returlådor i systemet, vilket motsvarar att över 400 000 enheter dagligen används som lastbärare i branschens varuflöden. Läs mer om förtaget på www.retursystem.se

Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll? Arbetar du som redovisningsansvarig i ett större företag men vill arbeta i ett mindre sammanhang? Söker du ett företag där hela din kompetens kommer till sin rätt? Vill du arbeta på ett företag som har ett starkt miljö- och hållbarhetstänk? Drivs du även av att arbeta i en utvecklingsorienterad miljö är detta en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2015-07-08

Dina arbetsuppgifter
Svenska Retursystem söker nu en teamledare för redovisningsgruppen med ansvar att leda arbetet med löpande redovisning och bokslut. I rollen ingår också att ansvara för löneprocessen och pensionshanteringen. Du fungerar som stöd och avlastning för övriga delar av ekonomiavdelningen samt agerar bollplank i ekonomiska frågeställningar till övriga i bolaget. Du kommer rapportera till CFO:n och placering är på företagets huvudkontor i centrala Stockholm.

Du kommer att ha en bred och verksamhetsnära roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

• Driva och utveckla Svenska Retursystems redovisningsprocess
• Driva och effektivisera bokslutsprocessen
• Identifiera effektiviseringar
• Utveckla och månatligen ta fram bokslutsrapporter, t ex kapitalförvaltning
• Ansvara för skatte- och redovisningsfrågor
• Planering av årsbokslutsprocessen inklusive årsredovisning
• Huvudsaklig kontaktperson mot revisorer och extern löneleverantör

Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har ett antal års arbetslivserfarenhet som redovisningsansvarig och är van att självständigt arbeta med bokslut. Dina kunskaper i redovisning och svenska redovisningsregler är mycket goda. Du har tidigare antingen varit ansvarig för outsourcad lön eller har erfarenhet av arbete med löner och pensioner. Med fördel har du en bakgrund som revisor och/eller har erfarenhet från ett större bolag/koncern. Du har mycket goda kunskaper i hela Officepaketet, framför allt i Excel samt i något affärssystem. Vi arbetar i affärssystemet Jeeves och Baltzar/Palette. Har du erfarenhet från dessa system så ses det som meriterande men det är inget krav. Meriterade är också om du har du kunskaper i K3 eller IFRS.

Som person är du coachande och har en förmåga att entusiasmera och engagera andra. Du är positiv och kommunikativ samt har en god social förmåga. Arbetet kräver också att du är duktig på att planera och organisera och att du har ett strukturerat arbetsätt. Vidare är du van vid att leverera i högt tempo och du har ett intresse för att driva förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och bygger gärna relationer internt. Vi ser gärna att du har någon form av ledarerfarenhet, men din vilja att coacha och stötta andra samt att utveckla fungerande arbetssätt och ha förmågan att planera och organisera är viktigare.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Svenska Retursystem med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Irene Jagt, tel nr 08-736 28 49. På grund av semestertider kommer urvalet att påbörjas från och med den 3 augusti, 2015.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2346312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: