Teamleader trainee till globalt onlineföretag

Besedo AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Besedo AB i Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Besedo erbjuder lösningar för förbättrad användarupplevelse och bedrägeribekämpning på internet, främst inom området UGC (User Generated Content). Våra kunder är några av Europas ledande onlineföretag inom köp- och sälj, dating, sociala nätverk, medier, och spel, och för vilka säkerhet och konsumenternas förtroende är avgörande. Besedo grundades 2002 och har idag mer än 300 anställda och fortsätter att växa. Genom vårt arbete bidrar vi till att man på ett säkert sätt kan mötas och göra transaktioner via internet. Vi finns i Sverige, Malta och Malaysia och tillhandahåller våra tjänster på 17 olika språk.

Läs mer på www.besedo.com

Rollbeskrivning

Brinner du för kundservice, är nyfiken på ledarskapsrollen och vill arbeta i ett expansivt onlineföretag? Besedo söker nu en teamleader traniee till vårt huvudkontor i Stockholm. Som teamleader trainee

kommer du arbetar med sedvanliga arbetsuppgifter i vår kundservice men även som tillförordnad teamleader.

I rollen som kundservicemedarbetare ingår det att med ett utpräglat kvalitétstänk hanterar 2nd line-ärenden via telefon och mail. I rollen som teamleader trainee innebär att du, när vår ordinarie teamleader är föräldraledig, har det övergripande ansvaret för Besedos svenska kundcenter. Dina arbetsuppgifter består då även av att sätta mål för gruppen och se till att de uppnås genom coachning och utbildning. Arbetetet kan även innebära vidareutveckling av rutiner och flöden. Det är då också viktigt att sätta en tydlig struktur för det dagliga arbetet, se till att rutiner finns och följs samt att alla är på plats. Rollen som tillförordnad teamleader väntas pågå i minst 6 månader men med fortsatt stora utvecklingsmöjligheter inom bolaget.

Kvalifikationer och erfarenhet

Du ska ha minst 1 års erfarenhet av kundservice via telefon och mail. Gärna inom likande bransch och med backoffice-relaterade arbetsuppgifter i en ansvarstagande roll. Det är även mycket meriterande om du har teoretisk kunskap rörande kundkontakt och service samt ledarskap och coachning.

Publiceringsdatum
2012-11-22

Dina personliga egenskaper
Du arbetar dagligen resultatinriktat och med ett utpräglat fokus på kundens behov. Du sätter höga krav på kvalité i kombination med kvantitet och arbetar metodiskt för att uppnå mål. Du tar snabbt till dig ny information och kan även sprida kunskap på ett pedagogiskt sätt. Vidare så är du en flexibel person som har förmågan att coacha och motivera andra samtidigt som du själv inte tvekar att hugga i när det behövs.

Övriga kompetenser

• Goda kunskaper i officepaketet

• Goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift

Besedo erbjuder

Besedo erbjuder rätt sökande en möjlighet att arbeta i ett snabbväxande och entreprenöriellt företag som är nytänkande inom sitt marknadssegment. Med kollegor från 12 olika länder har vi en mångkulturell arbetsmiljö med många utmaningar som kommer ge dig stora möjligheter att utvecklas som person.                        

Placering: Årstadal, Stockholm                                       

Tillträde: Omgående

Lön: Enligt kollektivavtal

Sista dag att ansöka är Senast den 10 december 2012, men vi behandlar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillstättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Celine Lee, 073-5028206

Företag
Besedo AB

Adress
Besedo AB
Fredsborgsgatan 245TR
11743 Stockholm

Jobbnummer
1399316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Besedo AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Besedo AB: