Teamleader till World Courier i Arlandastad

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sigtuna, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

World Courier transporterar tids- och temperaturkänsliga försändelser från dörr till dörr över hela världen. Vi erbjuder service till våra kunder dygnet runt, 365 dagar om året. World Courier startades 1969 och har huvudkontoret i Stamford, CT, USA. Det svenska kontoret är beläget i Arlandastad. Vi har idag över 150 helägda kontor i 50  länder.

Är du driven en driven person med ledaregenskaper som vill arbeta i ett internationellt företagsklimat? Då har vi tjänsten för dig. Vi söker just nu en teamleader till Customer Serviceavdelningen på World Courier.

Tjänsten
Tjänsten är placerad på sverigekontoret i Arlandastad där det i dagsläget arbetar 26 personer. Rollen som teamleader innebär att du kommer att leda och fördela arbetet på Customer Service, som idag består av 12 personer. Tjänsten är en hyr först anställ sedan vilket innebär att du initialt kommer att arbeta som konsult via Placera Personal för att sedan övergå i en anställning hos kundföretaget efter max sex månader.

Publiceringsdatum
2012-02-10

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teamleader ingår det följande arbetsuppgifter:

• Coacha och stötta medarbetarna på Customer Serviceavdelningen
• Daglig kontakt med kunder och leverantörer
• Kontakt med övriga kontor globalt
• Du rapporterar till Customer Service Manager

Kvalifikationer
För att passa för tjänsten som teamleader ser vi att du har följande bakgrund:

• Gymnasiekompetens
• Tidigare erfarenhet av kundtjänst/ordermottagning
• Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Körkort
• Erfarenhet från branschen är starkt meriterande

Har du erfarenhet av att leda en grupp och en stark egen drivkraft ? Då kan du vara den vi söker. Vi tror att du är en initiativrik, strukturerad och kvalitetsmedveten person som trivs med att arbeta i ett team.

Om du är intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tjänsten är en hyr först anställ sedan vilket innebär att du initialt kommer att arbeta som konsult via Placera Personal för att sedan övergå i en anställning hos kundföretaget efter max sex månader. Förskjuten arbetstid och beredskapstjänst ingår under en upplärningstid som pågår i ca 1 år. Tillträde: Omgående

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen, 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1155114

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: