Teamleader till Transvoice / Stockholms tolkförmedling, Stockhol

Transcom AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Strängnäs, Uppsala eller i hela Sverige

Transcom World Wide ingår i Kinnevikkoncernen och har 24000 anställda som levererar service till 29 länder. Transcom World Wide hanterar kundservice för konsumentintensiva företag inom en rad olika branscher - bl. Telekommunikation, resor- och hotellbranschen med bl.a. scandic kundtjänst samt finans- och energisektorn. Transcom AB är en av Borås Största arbetsgivare med 480 anställda.

Transvoice förmedlar och administrerar tusentals tolk- och språktjänster per dag, till stat, kommun, myndigheter, förvaltningar samt privata företag och organisationer i hela Sverige. I vårt nätverk ingår ca 3.000 tolkar och översättare som representerar 206 språk och dialekter.  Vi levererar språktjänster dygnet runt, med målet att erbjuda marknadens bästa tillgänglighet och servicenivå. Tjänsterna omfattar alltifrån översättning på olika språk, uppdrag med kontakttolk eller telefontolk, till den unika tjänsten TolkDirekt.

Transvoice söker nu en teamleader till Stockholms tolkförmedling i centrala Stockholm. Som teamleader ansvarar du för det dagliga operativa arbetet och för ca 20 personer.  Ditt arbete innebär planering och strukturering så att verksamheten rullar enligt företagets strategier och mål. Du skall arbeta för att effektivisera och rationalisera arbetet dagligen. Du är första kontaktperson åt personalen och ansvarar för daglig kontroll av kvalitet, effektivitet samt personalfördelning i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att dina medarbetare trivs och är motiverade att nå resultat tillsammans med dig och övriga kollegor. 

Som teamleder ingår du i företagets operativa ledningsgrupp och rapporterar direkt till Operations Manager.

Vi söker dig som har minst 5 års arbetslivserfarenhet samt tidigare erfarenhet av att arbeta som teamleder/coach/gruppchef, gärna inom kundtjänst, callcenterverksamhet eller liknande. Du har goda datorkunskaper och är en van användare av MS Office.

Som person ser vi att du är en naturlig ledare, utåtriktad, positiv med en stark känsla för service. Du kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt och samtidigt bibehålla en god struktur. Arbetstempot kan tidvis vara högt och du bör klara av stressiga moment samt vara flexibel i ditt arbete. Du kommer att ha en mycket självgående roll med eget ansvar. Arbetet kräver att du har skinn på näsan och vågar stå för dina beslut och ansvarar för att skapa en god relation till kunder och personal. Du är kommunikativ, arbetar lösningsorienterat samt har en god analytisk förmåga. 

Är du en öppen person som har lätt för att få med dig andra och drivs av att nå goda resultat, är detta kanske jobbet för dig! Tjänsten är ett vikariat på initialt 6 månader. För rätt person finns det goda chanser till förlängning och utvecklingsmöjligheter inom företaget.

Tillträde: Enligt överenskommelse / omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Stockholm

Skicka in din ansökan snarast, då urval och intervjuer sker löpande. 

Publiceringsdatum
2014-02-03

Så ansöker du
Ansök genom att maila ditt CV och personliga brev till HRM Jennifer Kendrick på jennifer.kendrick@transcom.com

För mer information om tjänsten kontakta:

HRM  jennifer.kendrick@transcom.com  eller

Operations Manager Alexander.Markinhuhta@transcom.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennifer Kendrick, HRM Transcom Stockholm 070-7768003

Företag
Transcom AB

Adress
Transcom AB
Rålambsvägen 17
11259 Stockholm

Jobbnummer
1768965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB: