Teamleader till tekniskt konto
Sykes Sweden AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sykes Sweden AB i Göteborg,
Kungsbacka,
Borås,
Gislaved,
Gnosjö eller i
hela Sverige SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finans SYKES finns på fem orter i Sverige och på vår site i Göteborg är vi drygt trehundra medarbetare.
Nu söker vi dig som kan coacha ditt team till framgång!
Ditt team består av medarbetarbetare från Danmark, Finland, Norge och Sverige som levererar professionell support till en multinationell klients kunder. Supporten infattar hela kundens produktutbud inom IT, hemelektronik, telefoni och TV.
Du kommer att vara ett viktiga kugghjul i vår operativa verksamhet med ansvaret för att leda och fördela arbetet i ditt supportteam så att vår uppdragsgivare-, ditt team- och alla medarbetares individuella mål uppnås avseende kvalitet och kvantitet.
Bland arbetsuppgifter kan nämnas:
• Personalansvar
• Motivera och styrka teamets samarbete
• Medarbetarsamtal och andra typer av chefssamtal
• Planering av utbildningar för att nå rätt kunskapsnivå i teamet
• Planering av schema och hantera semesteransökningar
• Planering och genomförande av teammöten
• Vissa administrativa uppgifter
• Viss klientkontakt
Du drivs av utmaningar, har ledar egenskaper samt förmågan och viljan att hitta nya vägar för att tillsammans med ditt team leverera uppsatta mål. Du är en energisk och positiv person med en god överblick som lägger vikt i att ditt team utvecklas. Du är intiativrik och kan prioritera under ett högt arbetstempo, men ändå bevara ditt sinne för detaljer. Du är en teamplayer då den största delen av din arbetsvardag är att motivera och engagera ditt team och dina kollegor. Vidare är du tekniskt intresserad och har du erfarenhet från Call Center branschen så är det meriterande. Du skriver samt pratar obehindrat både något av de nordiska språken och engelska.
Arbetstiderna är idag vardagar 08.00 - 19.00 samt lördagar 10.00 - 15.00.
Är du en av de vi söker? Skicka i så fall din ansökan snarast möjligt till:
job_gothenburg@sykes.com då vi intervjuar kontinuerligt.
Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att ringa till HR Assistent Malin Gustafsson på telefon 0680-71 60 00.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten inleds med sex månaders provanställning.
Publiceringsdatum2015-09-03ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duMärk ansökan med Teamleader för tekniskt konto
Ansökan kan skickas till e-postadress:
job_gothenburg@sykes.comKontaktMalin Gustafsson 0702-550966
FöretagSykes Sweden AB
AdressSykes Sweden AB
Box 202
41755 Göteborg
KontorsadressGötaverksgatan 6A
Göteborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0680-71 60 00
E-postadress:
job_gothenburg@sykes.com Jobbnummer 2419211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.