Teamleader till teknisk helpdesk
Msx International Ltd. England, Filial / Maskinreparatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Msx International Ltd. England, Filial i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Malmö,
Södertälje eller i
hela Sverige MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och fokus är på lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 70 års erfarenhet inom bilbranschen och med nära 4000 anställda experter i 18 länder har MSXI vad som kvävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Mekaniker - vill du bli Team Leader för vår tekniska helpdesk?
Då en av våra duktiga Team Leaders har sökt sig mot nya utmaningar söker vi nu en ny Team Leader till en våra helpdeskar. I helpdesken ges teknik- och garantisupport för ett känt bilmärke med ett arbetsfält som spänner över hela Norden.
Arbetsplats:
Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Vi har behov att tillsätta tjänst omgående.
Publiceringsdatum2010-05-25Dina arbetsuppgifterDu kommer att ha ett operativt ansvar för vår kunds Tekniska hjälpcenter i Norden.
Dina arbetsuppgifter består i att;
• Arbetsledare med personalansvar för ett team av 6 personer.
• Ansvara att leverera en tjänst enligt ett Service Level Agreement.
• Budgetansvar.
• Följa upp nyckeltal.
• Kommunikation med tillverkaren på olika nivåer inom kundens organisation.
• Arbeta med effektivitetsförbättringar internt och föreslå processförändringar.
Arbeta tillsammans med övriga medarbetare med t.ex.
• Felsökning och tekniska lösningar
• Förhandsgodkänna reparationer
• Dokumentera ärenden i kundens och MSXI's datasystem
• Vid behov åka ut till verkstäderna och ge support på plats
• Vid behov inhämta information och kommunicera med tillverkaren
Önskvärd erfarenhet och kompetens:
• Arbetsledarerfarenhet från bilbranschen. Gärna med erfarenhet på återförsäljarnivå.
• Du bör ha minst 5 års erfarenhet inom verkstadsteknik för bilindustrin.
• Erfarenhet att arbeta i tekniska informations- och garantisystem.
• Mycket goda PC-kunskaper.
• Lätt att kommunicera i tal och skrift.
• Analytisk förmåga.
• Förmåga att arbeta med och coacha medarbetare inom ett team.
• Goda kunskaper i ett eller flera av de Nordiska språken.
• Goda kunskaper Engelska, både i tal och i skrift.
Om du är intresserad av tjänsten vänligen skicka din ansökan snarast till:
recruitmentnordics@msxi-euro.comVänligen märk ansökan "Team Leader Helpdesk"
MSX International Ltd.
Drakegatan 7, 1 tr
412 50 Göteborg.
Sverige
Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV.
För frågor kring tjänsten kontakta:
Mats Stoltz - Managing Director RNS Nordic
Telefon +46 (0)31 337 88 42
Besök gärna
www.msxi-euro.com för vidare information.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-06-23
Ansökan kan skickas till e-postadress:
recruitmentnordics@msxi-euro.comFöretagMSX INTERNATIONAL LTD. ENGLAND, FILIAL
AdressMSX INTERNATIONAL LTD. ENGLAND, FILIAL
DRAKEGATAN 7
41250 GÖTEBORG
KontorsadressDRAKEGATAN 7
GÖTEBORG
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-3378840
Jobbnummer 659291
Observera att sista ansökningsdag har passerat.