Teamleader till Sonova Nordic ABs kundtjänstavdelning

KFX HR-partner Stockholm AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-21

Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet från att arbeta i kundtjänst och känner dig redo att anta nya utmaningar som innebär mer ansvar? Vill du arbeta i ett ledande internationellt företag? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi för Sonova Nordic ABs räkning en teamleader till deras kundtjänstavdelning. Tveka inte att söka tjänsten redan idag!

Om företaget
Sonova Nordic AB representerar varumärkena Phonak och Unitron i Sverige och är en del av den världsomspännande schweiziska Sonova-koncernen som är representerade i mer än 90 länder och med fler än 10 000 dedikerade medarbetare. Sonova är specialiserade på design, utveckling, produktion och distribution av teknologiska avancerade hörselsystem. Sonova Nordic AB är en försäljningsorganisation med teknisk support och produktionskompetens. Det svenska bolaget grundades 1992, i Solna finns ca 30 anställda.

Läs mer på www.phonak.se.

Dina arbetsuppgifter
Hos Sonova Nordic AB ges du möjlighet att arbeta i en ny och spännande roll som både är strategisk och operativ! Du ansvarar för schemaläggning för kundtjänstteamet på 8 personer, är delaktig i planering samt tar fram rutiner att implementera i den dagliga driften. Du fungerar även som en länk mellan kundtjänst och kundtjänstansvarig och assisterar samt är delaktig i beslut.

Utöver dina ansvarsområden har du även en kundnära roll där du tar emot samtal och besvarar mail från kunder kring frågor om avtal, regler, priser och strategier.

Kvalifikationer
Vi söker dig med några års tidigare erfarenhet från kundtjänst. Du har god systemvana och det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP. Koncernspråket på Sonova Nordic AB är engelska och kundkontakten sker i majoritet på svenska. Tjänsten ställer därför krav på att du har goda kunskaper inom det svenska och engelska språket i både tal och skrift samt att du har stark kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen ser vi att du är trevlig, glad och arbetar effektivt. Du är engagerad i ditt arbete och tycker om att lära dig nya arbetsuppgifter samt att driva kollegor framåt. Vidare är du stresstålig och har en förmåga att hantera och särskilja stora mängder information.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar Sonova Nordic AB med KFX HR-partner. Enligt kundens önskemål hänvisas alla frågor kring tjänsten till KFX HR-partner, kontakta därför rekryterare Clara Backlund på 08-663 99 00.

Tjänsten är på heltid med arbetstiderna 8.00 - 17.00 och utöver marknadsmässig lön erbjuds du friskvårdsbidrag och pensionssparande. Sonova Nordic AB har sitt kontor i Solna.

Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att söka tjänsten redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 2542
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Clara Backlund clara.backlund@kfx.se

Företag
KFX HR-partner Stockholm AB

Adress
KFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Jobbnummer
3227071

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB: