Teamleader till Releasy

Releasy Customer Management / Försäljningsjobb / Borås
2016-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamleader till Releasy" (publicerad 2016-10-04) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management i Borås, Bollebygd, Linköping, Norrköping, Borlänge eller i hela Sverige

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar tillsammans med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Våra kunder är stora bolag med fokus på att skapa värde i kunddialogen inom en rad branscher, bland annat media, telekom, energi, bank och resor. Vi erbjuder våra anställda att utvecklas i en spännande bransch genom att vara våra uppdragsgivares röst mot kunden. Sälj finns naturligt i alla våra kundkontakter för vi vet hur viktigt det är för företagens och våra uppdragsgivares framgång.

Vi finns representerade i Linköping, Borlänge, Borås samt Barcelona. Vårt fokus på rutiner, utbildning och våra medarbetare har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisation. Vi arbetar ständigt med att bevara en arbetsplats med härlig anda, energi och kamratskap där våra medarbetare trivs och brinner för det de gör. Vi tror att olikheter gör oss starkare och vår blandning av ålder, kön och etnicitet gör att vi växer och utvecklas tillsammans. Vi arbetar med trygga anställningar genom kollektivavtal med Unionen.

Till vårt kontor i Borås söker vi dig som har erfarenhet från en coachande och ledande befattning inom kundservice och drivs av att nå framgång.

Publiceringsdatum
2016-09-28

Dina arbetsuppgifter
Som teamledare har du en ledande roll och kommer vara spindeln i det nät som gruppen har spunnit. Du leder genom exempel och har ett analytiskt öga för vad som hjälper och vad som stjälper ditt team. Du är heller inte rädd för att ta initiativ och beslut som leder gruppen mot nya höjder, även i stressiga situationer. Du arbetar målinriktat med hela teamet, analyserar och rapporterar teamets resultat och arbetar alltid för att teamet ska prestera bättre än gårdagen. Du har ett direkt personalansvar för ca 20 medarbetare, vissa med erfarenhet och andra helt nya inom området. Självklart besitter du förmågan att inspirera och lyfta andras prestationer, bygga goda och långsiktiga relationer och är en ordningsam och strukturerad person.

Vi letar efter dig som har god erfarenhet inom kundservice och gärna med erfarenhet som teamledare. Du lever och lär efter vårat mål att i varje enskild kundinteraktion leverera " den bästa kundupplevelsen". Du ser merförsäljning som en service och naturlig del av varje kundinteraktion. Vi ser att du har en inställning och ambition att inget problem är för litet, inget behov är för stort.

Ansvarsområden

• Huvudansvar för teamets lönsamhet

• Huvudansvar för kvalitet och att alla agenter har rätt kunskapsnivå

• Uppföljning av sjukfrånvaro och annan frånvaro

• Personalansvar för samtliga agenter/säljare i gruppen

• Delvis ansvar för kontakten med uppdragsgivare

• Delvis ansvar för rekrytering och resursplanering i gruppen

• Ansvar för trivsel och arbetsmiljö i gruppen

Kvalifikationskrav

• Lägst gymnasiekompetens

• Erfarenhet av ledarskap och coachning främst inom kundservice eller sälj

• God datorvana (inom Officepaketet)

• Kunskap i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Anställningsgrad

100%, Tillsvidare med start om 6 månaders provanställning

Schemaläggningen är för tillfället måndag-fredag 07:00-19:00, 8h/dag rullande schema, lördag-söndag 09:45-13:45 var 6-7 vecka.

Tillsättning planerad till 7/11-16.

Ersättning
Fast lön per månad

Din ansökan vill vi se hos oss omgående då vi kommer att intervjua fortlöpande. Sista ansökningsdag 2016-10-09. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Frågor besvaras av vår Business Manager Andreas Siggelin via mail andreas.siggelin@releasy.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Provanställning 6 månader

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Siggelin 0709108877 andreas.siggelin@releasy.se

Företag
Releasy Customer Management

Adress
Releasy Customer Management
Nils Jakobsonsgatan 5 D
50430 Borås

Kontorsadress
Nils Jakobsonsgatan 5 D, Borås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3073077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management: