Teamleader till leverantörsreskontra
SJR AB Göteborg / Övriga jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
SJR söker för kunds räkning en teamleader till leverantörsreskontran med start omgående. Arbetsplatsen är belägen i Göteborg och arbetstiderna är flexibla. Uppdraget är på heltid och du kommer att börja som SJR-konsult under några månader för att sedan bli anställd hos kund. Vad innebär rollen? I din roll som Teamleader ansvarar du för verksamheten inom leverantörsreskontra och lager, totalt 8 personer. Du har personalansvar för dessa samt ansvarar för arbetsfördelningen i gruppen. Du har en mer övergripande roll och arbetar med att driva utvecklings- och förändringsfrågor eller frågor rörande våra system. Andra förekommande arbetsuppgifter är lagerbokföring, processer och ansvar för logistik. Du rapporterar till redovisningschefen. Har du tidigare erfarenhet av lagerredovisning, inventering och avvikelsehantering är detta meriterande. Företaget kommer att byta ERP system och tanken är att du ska vara drivande i detta. Du kommer att arbeta i IFS vilket är meriterande om du tidigare har erfarnhet ifrån.
Vem söker vi? Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet och flera års erfarenhet av att ha personalansvar. Du är van att arbeta med redovisning och har en förståelse för helheten, vidare har du erfarenhet av arbete med antingen kund- eller leverantörsreskontra. Har du arbetat inom detaljhandeln tidigare är det positivt och vi ser gärna att du har ett intresse för system. Vidare vill vi att du hanterar engelska på en god nivå.
Som person är du strukturerad, driven och inte rädd för att ta för dig. Vidare är du social, stresstålig och en lagspelare. Det är även meriterande med goda kunskaper i excel.
Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Hanna Niklasson via 031-333 54 73. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag
Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2016-11-04Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Niklasson +46 031 3335473
FöretagSJR AB Göteborg
AdressSJR AB Göteborg
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Jobbnummer 3143299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.