Teamleader Service Desk till AcadeMedia

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-07-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamleader Service Desk till AcadeMedia" (publicerad 2015-09-18) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Teamleader Service Desk
Vill du vara med och bidra till samhällsnyttan i Sverige? Läs då vidare om nedanstående möjlighet på AcadeMedia!

Om rollen

AcadeMedia IT utgör en dynamisk och föränderlig arbetsplats som ständigt utvecklas för att ge bästa möjliga support och service till våra verksamheter . För rätt person innebär rollen en intressant utmaning med stor potential då det finns stora möjligheter att påverka det framtida resultatet i denna funktion.

Service Desk är en del av AcadeMedia IT, som idag består av ett team på fyra personer där du är en av dem. Du kommer utöver att själv ingå i teamet att ha ett teamleader-ansvar för Service Desk och du rapporterar till chefen för IT Support.

Din placering kommer att vara på kontoret som ligger centralt i Stockholm.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

AcadeMedia söker en erfaren teamleader som ska vara ansvarig för vår servicedesk. Som teamleader för Service Desk ansvarar du för AcadeMedias servicedeskfunktion som arbetar med 1st line support till organisationens anställda. Det innebär att det i gruppen arbetas med beställningar och kontohanteringar, hantering av incidenter, aktivt kundstöd, arbete efter servicenivåer samt efter AcadeMedias supportprocesser.

Som ansvarig för Servicedesken ansvarar du för att 1:a linjens support upprätthålls med en hög servicegrad och kundnöjdhet. Vidare ansvarar du för att ärenden som inte hunnit åtgärdas inom ramen för målen eskaleras och följs upp beroende på SLA.

Erfarenhet/Kompetens

Vi hoppas att du har en god övergripande kunskap och förståelse för IT användar- och verksamhetsstöd. Utöver det önskar vi att du har:

• goda kunskaper och erfarenheter av arbete enligt ITIL
• erfarenhet från arbete i kundservicefunktion
• erfarenhet av arbete med utveckling processer och flöden i servicedesk
• erfarenhet av personalledning

Meriterande

• Erfarenhet av motsvarande tjänst tidigare
• Erfarenhet av att ha arbetat i en eller flera Service Desks eller motsvarande
• Erfarenhet av att arbeta i en större organisation med verksamhet på flera orter

Publiceringsdatum
2015-07-20

Dina egenskaper
Som person hoppas vi att du uppskattar att arbeta långsiktigt med utveckling och förbättringsarbete. Du värdesätter kvalitet i leveranser till kunder och medarbetare och har ett genuint intresse för IT, samverkan och ledarskap. Du brinner för att du och ditt team ska skapa nöjda kunder!

Vidare önskar vi att du självständigt fattar beslut och bidrar med din expertis i lösningsinriktade diskussioner. Du är lyhörd för krav och önskemål från verksamheten. Utöver detta hoppas vi att du är/har:

• Strukturerad
• Helhetstänk
• Teamorienterad
• Ansvarstagande
• Initiativtagande
• Lösningsfokuserad
• Resultatdriven

Detta är AcadeMedia

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas i hela utbildningskedjan. Våra 12 000 medarbetare på drygt 500 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningsenheter har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 90 000 barn, elever och deltagare som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål. Alla som valt oss ska få de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential och vi ger garantier när det gäller utbildning, kvalitet, öppenhet och trygghet.

Vi är Nordens största utbildningsföretag - vår storlek skapar trygghet och stabilitet.

Läs mer på www.academedia.se

Så ansöker du
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Hobroh via frida.hobroh@dfind.se ,

072-551 59 90. Sista ansökningsdag är den 20:e augusti 2015. Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 200789884
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Hobroh 072-551 59 90 frida.hobroh@dfind.se

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2364775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: