Teamleader Kundservice - Norden
Arlanda Invest Consulting AB / Chefsjobb / Upplands Väsby
2025-02-20
Visa alla chefsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arlanda Invest Consulting AB i Upplands Väsby,
Sigtuna,
Solna,
Stockholm,
Botkyrka eller i
hela Sverige Teamleader till nordiskt kundcenter hos KOKI
Vill du leda och utveckla kundservice för hela Norden? Vi söker nu en Teamleader till vårt nordiska kundcenter i Sverige - en nyckelroll för dig som trivs i en operativ och koordinerande position där du får möjlighet att påverka och förbättra kundupplevelsen varje dag.
Om HiKOKI
HiKOKI Power Tools Sweden är en ledande leverantör av elverktyg, spikverktyg, klipp-/bockmaskiner, infästning och tillhörande kringprodukter till den svenska proffsmarknaden. Huvudsakliga distributionskanaler är återförsäljande fackhandel och kedjor inom bygg och industri. Produktportföljen innefattar i huvudsak varumärken som HiKOKI, Bendof, Basso och MFT.
Om rollen
Som Teamleader för vårt nordiska kundcenter ansvarar du för att säkerställa en högkvalitativ och effektiv kundservice för Sverige, Danmark, Norge och Island. Du har ett funktionellt ansvar för teamet där du leder det dagliga arbetet, driver förbättringsprojekt och samarbetar nära logistikpartner (3PL) och interna avdelningar. Rollen är både operativ och strategisk - här får du kombinera din erfarenhet av kundservice med din förmåga att optimera processer och arbetsflöden.
Dina arbetsuppgifter inkluderar: Säkerställa att inkommande ärenden hanteras snabbt och professionellt
Fördela och prioritera arbetsuppgifter för optimal service
Stötta teamet med kunskap i komplexa ärenden och processer
Samarbeta med logistikpartner för att hantera orderflöden och reklamationer
Analysera KPI:er och kundserviceärenden samt föreslå förbättringar
Koordinera med logistik, försäljning och IT för smidiga processer
Onboarda och utbilda nya medarbetare
Identifiera och implementera förbättringsåtgärder för ökad effektivitet och kundnöjdhet
Vi söker dig som har: Minst 3 års erfarenhet av kundservice, orderhantering eller logistik
Erfarenhet av att leda och koordinera arbete utan direkt personalansvar
Goda kunskaper i ERP-system, orderhantering och CRM
Flytande svenska och engelska i tal och skrift (kunskaper i danska eller norska är meriterande)
Förmåga att analysera och driva processförbättringar
Erfarenhet av att arbeta i en snabbrörlig, kundfokuserad miljö
Teknisk kompetens - meriterande system: Affärssystem: Navision
Orderhantering: Nexmart, Nexmart Sales App (iPad), MAP Portal
CRM & Kommunikation: Microsoft Dynamics CRM, Lime CRM, Teams
Övrigt: Office 365, Intune Company Portal
Vem är du?
Vi tror att du är en person som gillar att ta initiativ och som drivs av att förbättra både processer och kundupplevelser. Du är kommunikativ och har lätt för att förmedla komplex information på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Din flexibilitet gör att du trivs i en dynamisk miljö, och du har en naturlig förmåga att stötta och engagera ditt team.
Om tjänsten: Placering: Bredden, Upplands-Väsby
Anställningsform: Heltid
Ansök idag!
Vi gör urval löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss på Vi Rekryterar .nu om du har några frågor om rollen - Mona Wågberg,
mona@virekryterar.nu eller ring 073 9500773
Vi ser fram emot att höra från dig!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arlanda Invest Consulting AB (org.nr 559193-4186),
http://www.virekryterar.nu Arbetsplats Vi Rekryterar.nu
Kontakt Mona P Wågberg
mona@virekryterar.nu 073 9500 773 Jobbnummer 9178088