Teamleader kund- och leverantörsreskontra

Brightby AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brightby AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brightby söker för framstående svenskt modeföretags räkning en driven och engagerad reskontraansvarig till spännande uppdrag med möjlighet till överrekrytering.

Uppdraget är beräknat att starta omgående alternativt i augusti och du kommer inledningsvis att anställas som ekonomikonsult på Brightby. För rätt person finns efter ca sex månaders anställning möjlighet att bli rekryterad till vår kund.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Vår kund har rönt stor framgång både i Sverige och internationellt och finns representerat i storstäder världen över. Som del av svenska huvudkontoret sitter du i mycket vackra lokaler i en av Stockholms mest centrala delar. Som ansvarig för reskontrateamet leder du ett litet team av hel- och deltidsanställda ekonomiassistenter, som tillsammans med dig hanterar företagets kund- och leverantörsreskontra. Samtidigt som du i din ledande roll ansvarar för arbetet och teamets utveckling är du även operativ i den dagliga reskontrahanteringen. Du har en central funktion med många kontakter inom företagsgruppen, likväl som med externa kunder och återförsäljare.

Bland dina huvudsakliga ansvarsområden innefattas att:

• Leda, coacha och utveckla teamet och reskontraarbetet
• Operativt vara behjälplig i den dagliga reskontrahanteringen
• Ansvara för kontrakt och förhandlingar gentemot externa motparter
• Tillsammans med redovisningsansvarig ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering
• Ansvara för utveckling och optimering av rutiner och processer för reskontraarbetet

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig med en ekonomiinriktad eftergymnasial utbildning och minst fem års erfarenhet av kvalificerat kund- och leverantörsreskontraarbete, gärna från en internationell och föränderlig organisation. Du har tidigare erfarenhet av att utveckla och organisera arbete och team, samt av att leda och slutföra utvecklingsarbete/projekt. Du är van systemanvändare med erfarenhet av större affärssystem samt arbete i MS Office/Excel. På detta uppdrag kommer du att arbeta i MS Dynamics AX och Medius flow.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Dina personliga egenskaper
Som person är du organiserad och strukturerad likväl som framåtdriven, service minded och initiativtagande. Du är en engagerad ledare och medarbetare, som trivs i en internationell och dynamisk arbetsmiljö med tempo och högt i tak. Du är öppen och kommunikativ och hanterar såväl svenska som engelska flytande.

Brightby är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi och finans och ingår i samma koncern som konsultföretaget Meritmind. Vi erbjuder våra medarbetare mentorskaps- och utbildningsprogram utöver spännande rekryteringar och konsultuppdrag. Vi hoppas att du har viljan och förmågan att bli en av Sveriges bästa ekonomikonsulter och söker din nästa utmaning hos oss.

Så ansöker du
Låter det som ett uppdrag för dig? Registrera din ansökan redan idag! Urval samt intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Förtydliga i din ansökan från och med när du finns tillgänglig för start. Konkretiserade frågor om tjänsten besvaras av konsultchef Anna Stålfors på anna.stalfors@brightby.se .

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
BRIGHTBY AB

Adress
BRIGHTBY AB
BOX 17007
10462 STOCKHOLM

Kontorsadress
MAGNUS LADULÅSGATAN 63B
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12001400

Jobbnummer
2333719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brightby AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brightby AB: