Teamleader för ekonomiavdelningen, Stockholm
Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl i Stockholm AB i Stockholm Lindahl är en av Sveriges ledande advokatbyråer med närmare 400 medarbetare på sex kontor i Sverige. Vi är en affärsjuridisk fullservicebyrå och vi kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap.
Nu söker ekonomiavdelningen på Stockholmskontoret en redovisningsansvarig. I rollen som redovisningsansvarig ansvarar du för leveransen av månads-, kvartals- och årsbokslut samt säkerställer att redovisningsrutiner håller hög kvalitet. Som redovisningsansvarig arbetar du självständigt med ett tydligt mandat i nära samarbete med ekonomichefen och övriga inom ekonomiavdelningen.
Du rapporterar till ekonomichefen och tjänsten är placerad centralt i Stockholm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Teamleader för ekonomiavdelningen (3 personer)
• Ansvara för avstämningar samt månads- och årsbokslut inklusive kvalitetsgranskning
• Löpande bokföring/redovisning
• Ansvara för skatt- och momsredovisning
• Bidra till utvecklingen av effektiva ekonomiprocesser och arbetsrutiner
Utöver detta kommer du att vara delaktig i diverse arbetsuppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning. En viktig del i arbetet att upprätthålla en god kontakt med andra interna avdelningar och personer. De system som används är Visma Business för redovisning, Medius Flow för elektronisk fakturahantering samt Saturnus för tidredovisning.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Du har god kompetens inom rådande regelverk, lagstiftning och praxis inom redovisning, skatter och bokslutsarbete. Har du erfarenhet inom tjänstesektorn ses det som meriterande. Dina systemkunskaper är generellt goda och du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är prestigelös, positiv, ansvarstagande, noggrann, har en god kommunikationsförmåga och inser det viktiga i att leverera god service. Du har lätt för att samarbeta i team men kan samtidigt arbeta självständigt och är van vid att arbeta mot deadlines. Du är en utpräglad ordning-och-redaperson med integritet och med god analytisk förmåga.
Övrig information
Tjänsten är på heltid och omfattar 37,50 h/vecka.
Arbetstider: måndag-fredag 08.30-17.00.
Vi bearbetar ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande, då tjänsterna skall tillsättas under sommaren med start i augusti. En komplett ansökan skall bestå av CV och personligt brev som du laddar upp via
https://goo.gl/jqN9P2. Vi ser fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt men senast 20 juli. Observera att vi inte tar emot ansökningar via epost.
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Karolina Kranberg via
karolina.kranberg@lindahl.se eller Katarina Sahlin via
katarina.sahlin@lindahl.sePubliceringsdatum2017-06-15Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-20
Kontaktkarolina.kranberg@lindahl.sekatarina.sahlin@lindahl.seFöretagAdvokatfirman Lindahl i Stockholm AB
AdressAdvokatfirman Lindahl i Stockholm AB
11121 STOCKHOLM
KontorsadressMäster Samuelsgatan 20
Jobbnummer 3558346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.