Teamleader, desk side technicians
Koneo SQM AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Koneo SQM AB i Stockholm,
Södertälje,
Uppsala,
Östhammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en Teamleader för företagets desk side technicians. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Publiceringsdatum2011-04-01Dina arbetsuppgifterDu kommer att ansvara för att leda de lokala desk side-teknikerna i Stockholm, Oslo och Helsingfors. Kunden är ett globalt managementkonsultföretag där arbetsmiljön präglas av ett mycket högt tempo samt stor professionalism. Då en fungerande IT-miljö är affärskritisk ställs det mycket höga krav på snabb och effektiv service och problemlösning. Utöver att ha personalansvar för teknikerna kommer du även själv att arbeta operativt i supporten och hjälpa övriga tekniker, varför rollen dessutom ställer stora krav på din tekniska kompetens.
Till dina ansvarsområden hör:
• Att ge förstklassig kundservice och samtidigt stödja slutanvändare i en snabbrörlig miljö. Supporten inkluderar, men är inte begränsad till, bärbara datorer, stationära datorer, handdatorer, telefoni- och voice-mail-system.
• Att delta i utformningen och utbyggnaden av datorer för personal, inklusive konfiguration och imaging av datorer.
• Att underhålla och felsöka bärbara datorer, stationära datorer, skrivare, handdatorer, telefoner m.m.
• Support av operativsystem, programvara, e-post och Internetprotokoll.
• Hardware- och Software Asset Tracking och lagerstyrning.
• Samordning med externa leverantörer gällande reparationer och underhåll av skrivare och datautrustning.
• Att ge teknisk support på plats vid särskilda evenemang, t.ex. presskonferenser etc.
• Att upprätthålla regelbunden kommunikation med slutanvändare samt med lokala, regionala och globala supportteam.
• Att tillse konfigurationer av alla bärbara och stationära datorsystem enligt etablerade standarder.
• Att dokumentera och uppdatera teknikrelaterade instruktioner och förfaranden.
• Att övervaka och felsöka videokonferens- och telesystem i samordning med de regionala tekniska resurserna.
• Analys av samtalsdata för att proaktivt identifiera möjligheter till förbättring.
• Hantering av lokal teknik för att öka tillförlitlighet, säkerhet, interoperabilitet, effektivisera kundarbetet och samtidigt minska kostnaderna.
• Att delta i lokala, regionala och globala projekt för att utvärdera befintliga system, vid behov rekommendera uppgradering och utbyte, samt utvärdera ny teknik mot bakgrund av kunds behov.
• Att uppnå årliga mål, framtagna i samarbete med IT-organisationen och den lokala ledningen.
Kompetens och erfarenhet
För att trivas i och passa för rollen som ser vi att du i ditt arbete är strukturerad, drivande, målinriktad, initiativtagande samt har ett proaktivt förhållningssätt. Du räds inte förändringar, du har vana av att analysera information samt är kommunikativ och bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser också gärna att du utöver en gedigen teknisk bakgrund har erfarenhet av personalarbete och handledning, god koordineringsförmåga samt intresse för och erfarenhet av kundservice och kundkommunikation.
Tjänsten innefattar resor inom Norden. Utöver svenska är även flytande engelska i tal och skrift ett krav.
Så ansöker duOm du är intresserad av tjänsten är du välkommen att sända oss din ansökan med bifogat CV senast den 10 april. Rekryteringsprocessen pågår löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut, så skicka din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen!
Arbetstider och omfattningHeltid/provanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKoneo SQM AB
AdressKoneo SQM AB
Box 1152
17123 SOLNA
Jobbnummer 892204
Observera att sista ansökningsdag har passerat.