Teamleader Customer Relations who can think outside the box - Fe

Kontorsfixarna Skandinavien AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB i Malmö, Lund, Trelleborg, Helsingborg, Ystad eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2012-08-17

Om tjänsten
Vi söker en affärsmässig och kommunikativ teamleader till vår kunds nordiska kundtjänst. Kan du leda och motivera dina medarbetare och drivs av att arbeta i ett företag som präglas av ett snabbt tempo och hög kvalité? Då kan FedEx erbjuda dig en spännande och utvecklande tjänst!

Om företaget
FedEx är med sina 677 flygplan och över 70 000 fordon, världens största leverantör av expressförsändelser. De levererar dagligen över 6,5 miljoner försändelser till mer än 220 länder i världen. People-Service-Profit är hörnstenen i deras verksamhet och att överträffa kundens förväntningar är en självklarhet.

På det moderna kontoret i Limhamn, förstärker FedEx nu sin kundtjänstorganisation med ytterligare en teamleaader. Avdelningen består idag av 40 medarbetare varav du kommer att ansvara för 20. Du kommer att arbeta för ett av världens mest beundrade företag där tempot är högt och kvaliteten ännu högre. Du kommer att ingå i ett vinnande team med likasinnade och hängivna kollegor.

Dina arbetsuppgifter
Som teamleader för den nordiska kundtjänsten ansvarar du för den dagliga driften. Du fungerar som en coach och ser till att dina medarbetare uppfyller uppställda krav och mål, gällande service, tid och kvalité. Varje anställd har en utvecklingsplan och du ansvarar för att den upplevs och för att utveckla medarbetarna vidareutbildar du dem och ger dem fler och nya verktyg att använda. I din tjänst ansvarar du även för schemaläggning, statistik och uppföljning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildningsnivå på högskola eller universitet. Du har minst tre års ledarerfarenhet inom kundtjänst och/eller callcenter. Du har även erfarenhet och en bra inblick i logistikbranschen.

Genom din verbala och kommunikativa förmåga är du en utmärkt ledare och har lätt för att motivera människor och vinna förtroende. Vidare har du en god förståelse för måluppfyllelse, roller och hur man skapar ett dynamiskt team. Du är även analytiskt lagt och har ett intresse för vad som sker omkring dig.

Då du kommer att vara verksam i en internationell koncern med en gedigen samlad erfarenhet, är det viktigt att du trivs med att arbeta i en strukturerad verksamhet som erbjuder tydliga mål och av att ditt resultat är mätbart och synliggjort.

Din ambitionsnivå är hög och du ser dig själv utvecklas inom företaget.

Du uttrycker dig obehindrat på engelska i tal och skrift samt talar och skriver något/flera av de skandinaviska språken. Vidare har du en mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta med Excel som verktyg.

Övrig information
Tillträde: » Snarast/enligt överenskommelse
Typ av anställning - heltid eller deltid: » Heltid
Lön - fast/timlön: » Fast lön
Övrigt: » Varmt välkommen med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande.
Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Caroline Lund Pettersson, tfn 040-12 02 00.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 865
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kontorsfixarna Skandinavien AB

Adress
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
1317124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Skandinavien AB: